پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,پروژه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,تحقیق بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستان,مقاله بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان در 125 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                                           صفحه فصل اول: مقدمه مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………….  2 ضرورت و اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 6 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………  7 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….  7 تعاریف و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………..  8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….  11 تاریخچه آموزش پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………………  11 تعریف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  21 ویژگیهای كودك در دوره پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………..  21 اهداف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  25 مهارتهای روانی ـ حركتی در دوره دبستان …………………………………………………………………………………..  27 تحول حركت در كودكان دبستانی ……………………………………………………………………………………………….  29 مهارتهای روانی ـ حركتی ……………………………………………………………………………………………………………  31 سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………  42 روابط با همسالان ……………………………………………………………………………………………………………………….  48 وظیفه مهد كودك و مراكز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ……………………………………………………………..  66 پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..  73 فصل سوم: روش شناسی روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..  90 ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….  90 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………  92 گروه نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………  92 متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………  93 روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..  93 روشهای آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………  93 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل نتایج …………………………………………………………………………………………………………………..  95 یافته های جانبی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………  102 فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………  118 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………  118 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………  121 ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   130 فهرست جداول عنوان                                                                                                                                                           صفحه جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حركتی ……………………………………………………………  34 جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……………………………………………………………………..  55 جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریكسون …………………………………………………………..  59 جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای كودكان ناسازگار ………………………………………………………………..  68 جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ……………………………………………………………  95 جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ………………………  95 جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب ………………………………………………………………………..  96 جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب كلاس ………………………………………………………………  96 جدول شماره 5-  توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها ……………………………………………………….  98 جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ………………………………………………………  98 جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی .  99 جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ……………………………………………………………………………………………………………………………  100 جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  100 جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  101 جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ……………..  101 جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………..   102 جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی  102 جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………….  103 جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك جنس در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………  104 جدول شماره 18- مقایسه میانگینهای  مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان براساس وضعیت اشتغال مادر ………………………………………………………………………………………………………. 105 جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حركتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  105 جدول شماره 20- آزمون توكی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ……………………………  106 جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  106 جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حركتی كودكان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توكی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حركتی براساس تحصیلات پدر ……………………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  108 جدول شماره 25- آزمون توكی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر  108 جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………………………… 109 جدول شماره 27-  آزمون توكی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر  109 جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  110 جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یكدیگر و با مهارتهای روانی ـ حركتی              111 مقدمه: موفقیت كودكان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد كه آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه كرده‏اند. آمادگی كودكان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود كه ورود كودكان به دبستان، آغاز یادگیری و شكوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفكر و برنامه‏ریزی به سمت بارور كردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود كودكان به مدرسه، تغییر كرده است. بی‏شك پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حركات مختلف كودكان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حركتی كودكان در سالهای اولیه كودكی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاكید از مهارتهای حركتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی كودكان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حركتی و شناختی لازم و ملزوم یكدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حركتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تكنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نكته كه شكوفایی یك كشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است كه برنامه كیفی و كمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای كودكان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارك دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. بیان مسأله: درخصوص آموزش پیش دبستانی، دیدگاههای مختلف و گاه متعارضی ارائه شده است. از یك سو افرادی نظیر الكایند[1]، 1987؛ سیگل[2]، 1987؛ كانینگ[3] و لیون[4]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس[5]، 1996) معتقدند كه نباید كودكان را بی محابا به سمت آموزش های پیش دبستانی بكشانیم و جو حاكم بر بسیاری از برنامه های پیش دبستانی ممكن است كودكان آنطور كه باید و شاید به سوی پیشرفت رهنمون نسازد. دلیلی كه برای تدارك برنامه پیش دبستانی وجود دارد این است كه در حین آموزش های پیش از دبستان، كودكان تجاربی را می آموزند كه ممكن است در خانه نتوانند از اثرات مثبت چنین تجاربی برخوردار باشند. اما كانینگ و لیون (1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) بر این باورند كه افسانه تجارب اولیه[6] به این امر منجر شده كه ما نقش بزرگسالان را در محیط‏های پیش دبستانی كه باید فرصتی مناسب برای كودكان فراهم كنند را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بسیاری از صاحبنظران (مثل دومان[7]، 1984؛ رسكولا[8]، 1991؛ پاندی[9]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) معتقدند كه تجارب پیش دبستانی تاثیر مثبتی بر رشد كودكان خواهد گذاشت. تاكید بر آموزش و پرورش در دوره پیش‏دبستان به علت واقع گرایی، بینش، تلاش و كوشش افراد بسیاری است كه عمر خود را صرف این كار كرده اند. اگر با توجه به منابع معتبر، از افلاطون (427-347 قبل از میلاد مسیح) كه آغاز آموزش‏های اولیه را از هنگام تولد دانسته‏اند، بگذریم و (باربور، 1986)، باید بپذیریم كه افرادی مثل جان آموس كمینوس، ژان ژاك روسو، پستالوزی، فروبل، ماریامونته سوری، پیاژه و پژوهشگران كنونی جوامع مختلف و نیز جامعه علمی و فرهنگی ایران، در شناخت هویت واقعی این دوره از آموزش و نتایج اثر بخش آن بر سرنوشت كودكان كمك و یاری رسانده اند (مفیدی،1375). در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حركتی1 و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏اند. یكی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حركتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در كارهای صنعتی، حرفه‏ای، تكنیكی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش می‏باشند، در حالی كه به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است. مفیدی (1375) بر ضرورت توجه به آمادگیهای جسمی و حركتی كودكان در دورة پیش از دبستان تاكید كرده است. او سعی كرده است ابتدا سالهای اولیه كودكی را به عنوان مرحلة ایده‏آلی برای یادگیری مهارتهای حركتی بشناساند، سپس قابلیت‏ها و تواناییهای كودكان را از نظر آموزش و یادگیری مهارتهای حركتی مد نظر قرار دهد. به علاوه پژوهشهایی كه در زمینة مهارتهای روانی ـ حركتی و اثر برنامه‏های تمرینی بر افزایش و بهبود اینگونه مهارتها انجام شده است (بلیانی، 1377؛ یان و یان، 1991، رهبانفرد ، 1377 و خلجی و عماد، 1381) توانسته است تأثیر این برنامه‏های تمرینی را در بهبود مهارتهای روانی ـ حركتی نشان دهند. از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حركتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیكی دارند و جنبة مهمی از رشد كودك محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه كودكان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل2 ،1996، وینووسكیز3 ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و ركن اجتماعی شدن را در مدرسه شكل می‏دهد. مهارتهای اجتماعی كودكان ممكن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز1 و والكر2  ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر می‏گذارد (كاگان3  و همكاران 1995). همانطور كه در فصل چهارم مشاهده شد فرضیه اول این پژوهش تایید نشد. به عبارتی آموزش پیش دبستانی نتوانسته بود باعث تغییر معناداری در مهارتهای روانی ـ حركتی كودكان شود. جالب اینكه گروه آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی در مقایسه با گروه آموزش دیده نمره بالاتری كسب كردند. نتایج این فرضیه یا پژوهش حكیمی منش، تشكری، مژدهی و معین (1361) ناهمخوان است زیرا پژوهش آنها نشان داد كه تحریك اضافی و ایجاد محیط مطلوب بر رشد مهارتهای روانی ـ حركتی نوزادان تاثیر مثبتی دارد به گونه ای این تاثیر تا شش ماه بعد نیز پایدار مانده است. از سوی دیگر نتایج پژوهش با یافته های گویاكلا (2005) نیز ناهمخوان است. زیرا گویاكلا به این یافته دست پیدا كرد كه برنامه های مداخله ای پیش دبستانی در بهبود مهارتهای حركتی كودكانی كه د رخطر تاخیر حركتی هستند موثر است. البته نتایج این پژوهش را نمی‏توان با پژوهش های حكیمی منش و همكاران (1361) گویاكلا (2005) مقایسه كرد زیرا حكیمی‏منش و همكاران (361) كودكان شیرخوارگاه را بررسی كرده بودند و گویاكلا (2005) نیز به بررسی كودكانی پرداخته بود كه دارای تأخیر در رشد مهارتهای حركتی بودند. البته چنین یافته‏ای ممكن است دلایل زیر را داشته باشد: 1- عدم دقت آزمونگران در اجرای آزمون لینكلن ـ ازرتسكی 2- هنجار نبودن آزمون لینكلن ـ ازرتسكی برای دانش آموزان ایرانی 3- یكی از عوامل موثر در رشد مهارتهای حركتی، میزان فضای مدرسه است كه كودكان بتوانند آزادانه به بازی بپردازند. شاید در شهر تهران به دلیل فضای كوچك مدارس پیش دبستانی كودكان، دانش‏آموزان چندان كه باید و شاید، حركت و جنبش لازم را ندارند. می‏توان در پژوهشهای آینده این مساله را بررسی كرد كه آیا بین فضای مدرسه با رشد مهارتهای روانی ـ حركتی رابطه ای وجود دارد. نتایج جدول شماره 11 در فصل چهار حاكی ازآن است كه تجربه پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی كودكان تفاوت معناداری ایجاد نكرده است كه نتایج این پژوهش با كرمی و هیبت الهی (1377)، اسحاق نیا (1371)، سعیدی زاده (1376)، حقیقت (1372)، میرزاده (1365)، دیده بان و همكاران (1369)، اكبرزاده (1371)، لیدنبرگ (2000)، پولان دیاز (1992)، دانیلز (1995)، دیوید (2000)، بنت (1992)، جانسون و همكاران (2000)، چمبرز (1990)، بارنت (1995)، لین و همكاران (1998)، شولمن و همكاران (2003)، همخوان و با نتایج پژوهش حاج بابایی (1369) ناهمخوان است قاعدتاً بایستی این گونه باشد كه كودكان دارای تجربه پیش دبستانی از سازگاری اجتماعی بهتری برخوردار باشند اما نتایج این پژوهش چیز دیگری رانشان می دهد. شاید بتوان در تبیین این یافته به موارد زیر اشاره كرد: 1- نوع ارتباط معلم با شاگرد از عوامل تعیین كننده سازگاری اجتماعی است بنابراین شاید كیفیت ارتباط با معلم در رشد سازگاری اجتماعی كودك تاثیر بگذارد. گلاسر (1371) معتقد است كه كیفیت ارتباط در مدرسه از جمله عوامل موثر در رشد عزت نفس كودكان است و وی بر این نكته پافشاری می‏كند كه ریشه اكثر مشكلات در نظام آموزشی است و معلم بایستی بتواند كمبودهایی را كه كودك در خانه با آن مواجه شده است در مدرسه جبران كند. بهتر است در پژوهشهای آینده متغیر نوع ارتباط معلم با كودك یا حداقل سبك رفتاری وی سنجیده شود. 2- صرف بودن در مدارس پیش دبستانی شاید نتواند كودكان را به سمت سازگاری اجتماعی رهنمون سازد به نظر می رسد كیفیت آموزشها و اینكه كودكان در این مراكز طبق چه اصول و مبانی آموزش می بینند مهمتر باشد. پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده محتوای مطالب آموزشی مورد تحلیل قرار گیرد تا مشخص گردد كه آیا یكی از اهداف نهایی نظام آموزش پیش‏دبستانی افزایش سازگاری اجتماعی هست یا خیر؟ 3- هر چند كودكان مقداری از اوقات روزانه را در مدارس می گذرانند اما كیفیت ارتباط با والدین و جو عاطفی حاكم بر خانواده نیز در رشد اجتماعی كودكان تاثیر زیادی می گذارد. 4- میزان گذراندن تجربه پیش دبستانی نیز یكی از متغیرهای مهم در سازگاری اجتماعی كودكان است. در این پژوهش این متغیر مشخص نشد ممكن است كودك هر چه بیشتر مدارس پیش‏دبستانی را تجربه كند در رشد مهارتهای برقراری ارتباط و سازگاری وی تاثیر بیشتری بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده این موضوع مورد سنجش قرار گیرد.

  • بررسی رابطه بین میزان درآمد مرد و اختلافات زوجین در رضایت زناشویی

    بررسی رابطه بین میزان درآمد مرد و اختلافات زوجین در رضایت زناشویی,پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی دانلود فایل

  • پژوهش بررسی عوامل موثر درکارآفرینی دانش آموختگان دررشته کشاورزی درشهرستان اردبیل

    بررسی عوامل موثر درکارآفرینی دانش آموختگان دررشته کشاورزی درشهرستان اردبیل,پژوهش بررسی عوامل موثر درکارآفرینی دانش آموختگان دررشته کشاورزی درشهرستان اردبیل,پژوهش کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی دانلود فایل پژوهش کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی  بررسی عوامل موثر درکارآفرینی دانش آموختگان دررشته کشاورزی درشهرستان…

  • پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر

    بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری,پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر,پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر,راهکارهای توسعه گردشگری روستایی دانلود فایل پایان…

  • تحقیق و پژوهش-طراحی و ساخت باغ بام و بام سبز

    تحقیق و پژوهش-طراحی و ساخت باغ بام و بام سبز,طراحی و ساخت باغ بام و بام سبزباغ بام یا روف گاردنباغ بامروف گاردنباغبام سبزroof gardenانواع باغ بامطراحی و ساخت بام باغتنظیم شرایط محیطیبا دانلود فایل فهرست مقدمه. 3 روف گاردن. 4 انتخاب…

  • مقاله ساختارهای درون سلولی شبه میتوكندری

    مقاله ساختارهای درون سلولی شبه میتوكندری دانلود فایل مقاله ساختارهای درون سلولی شبه میتوكندری  مقدمه: اولین گزارشات در ارتباط با ساختارهای درون سلولی شبه میتوكندری به 150 سال پیش برمی‌گردد. واژه میتوكندری كه از دو كلمه یونانی mitos بمعنی نخ…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی (فصل دهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

    انتخاب,ترک خدمت و انفصال,توجیه و راهنمایی,حرکت,دانلود پاورپوینت فصل دهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان با عنوان مدیریت منابع انسانی,دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی (فصل دهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان),فراگرد مدیریت منابع انسانی,کارمندیابی,گامهای فراگرد برنامه ریزی…

  • پرسشنامه موفقیت در حل مسائل بین افراد

    پرسشنامه موفقیت در حل مسائل بین افراد,دانلود پرسشنامه موفقیت در حل مسائل بین افراد دانلود فایل پرسشنامه موفقیت در حل مسائل بین افراد عنوان: دانلود پرسشنامه موفقیت در حل مسائل بین افراد دسته: مدیریت- روان شناسی فرمت PDF: تعداد صفحات:…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی (فصل 2)

    ادبیات تحقیق کیفیت زندگی,پیشینه پژوهش کیفیت زندگی,پیشینه تحقیق کیفیت زندگی,مبانی نظری کیفیت زندگی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی (فصل 2),مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی,مدل فلس و پری,مدل لی و همکاران دانلود…

  • پایان نامه تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اشتیاق شغلی کارکنان دانشگاه سیستان و بلوچستان

    پایان نامه تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اشتیاق شغلی کارکنان دانشگاه سیستان و بلوچستان دانلود فایل پایان نامه تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اشتیاق شغلی کارکنان دانشگاه سیستان و بلوچستان چکیده این مطالعه به بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر اشتیاق…

  • گزارش کاراموزی ابزار دقیق، تراشكاری،جوشكاری

    ابزار دقیق,تراشكاری,جوشكاری,دانلود گزارش کارآموزی ابزار دقیق، تراشكاری،جوشكاری,کاراموزی ابزار دقیق، تراشكاری،جوشكاری,کارورزی ابزار دقیق، تراشكاری،جوشكاری,گزارش کاراموزی ابزار دقیق، تراشكاری،جوشكاری دانلود فایل مقدمه ایی در مورد ابزار دقیق

  • پایان نامه طراحی مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و طراحی هتل در شهر مشهد

    پایان نامه طراحی مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و طراحی هتل در شهر مشهد,پروژه طراحی مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و طراحی هتل در شهر مشهد,تحقیق طراحی مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و طراحی هتل در شهر…

  • مقاله آلودگی خاك

    مقاله آلودگی خاك دانلود فایل مقاله آلودگی خاك فهرست: آلودگی خاك چیست؟ فلزات سنگین، خاك را برای همیشه آلوده می‌كنند تاثیر فلزات سنگین در خاك و گیاهان تهیه اطلس آلودگی خاك در سازمان محیط زیست 80 درصد فاضلابهای صنعتی و…

  • مقاله در خصوص توسعه سیبرنیک دست مصنوعی

    مقاله در خصوص توسعه سیبرنیک دست مصنوعی دانلود فایل مقاله در خصوص توسعه سیبرنیک دست مصنوعی چكیده در یك مفهوم وسیع، این تحقیق در خصوص انسان ها به عنوان تلاش های برای شبیه سازی انسان در یكپارچگی او یا برخی…

  • پایان نامه بررسی میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی شهرستان شازند

    پایان نامه بررسی میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی شهرستان شازند دانلود فایل پایان نامه بررسی میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی شهرستان شازند چكیده بحث دربارة شیوع كمرویی و درصد فراوانی افراد كمرو كار ساده‌ای نمی‌تواند باشد، می‌توان گفت…

  • مقاله مزایای یورو برای منطقه پولی اروپا و جهان و ایرانمقاله مزایای یورو برای منطقه پولی اروپا و جهان و ایران

    مقاله مزایای یورو برای منطقه پولی اروپا و جهان و ایرانمقاله مزایای یورو برای منطقه پولی اروپا و جهان و ایران دانلود فایل مقاله مزایای یورو برای منطقه پولی اروپا و جهان و ایران مزایای ناشی از تقلیل ریسك ها…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

    ادبیات تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی,پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی,پیشینه تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی,مبانی نظری هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی,مبانی نظری…

  • پایان نامه بررسی نقش مشاوره در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان ریاضی،علوم تجربی و انسانی

    پایان نامه بررسی نقش مشاوره در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان ریاضی،علوم تجربی و انسانی دانلود فایل پایان نامه بررسی نقش مشاوره در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان ریاضی،علوم تجربی و انسانی چكیده پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش مشاور در پیشرفت…

  • سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multi-h) و چند دامنه ای (multi-amplitude)

    سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multi-h) و چند دامنه ای (multi-amplitude) دانلود فایل سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multi-h) و چند دامنه ای (multi-amplitude) لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و…

  • گزارش كارآموزی در شركت غذایی پیچك-طراحی سیستم مالی (صنعتی)

    پیچك,دانلود گزارش کارآموزی در شركت غذایی پیچكطراحی سیستم مالی (صنعتی),سیستم مالی,شركت,صنعتی,طراحی,غذایی,کاراموزی در شركت غذایی پیچكطراحی سیستم مالی (صنعتی),کارورزی در شركت غذایی پیچكطراحی سیستم مالی (صنعتی),گزارش كارآموزی در شركت غذایی پیچك-طراحی سیستم مالی (صنعتی),گزارش کاراموزی در شركت غذایی پیچكطراحی سیستم مالی…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت و فراشناخت

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت و فراشناخت دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت و فراشناخت در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه…

  • پی جویی انتظامی جرائم

    بررسی پی جویی انتظامی جرائم,پی جویی انتظامی جرائم,پی جویی انتظامی جرائم 40 ص,تحقیق در مورد پی جویی انتظامی جرائم,تحقیق و بررسی پی جویی انتظامی جرائم دانلود فایل پی جویی انتظامی جرائم 1-پی جویی انتظامی جرائم را تعریف کنید؟ مجموعه اقداماتی…

  • مقاله مقدمه ای بر تفکر سیستمی

    مقاله مقدمه ای بر تفکر سیستمی دانلود فایل بخشهایی از متن: مشکلات جوامع انسانی و سازمانها روز به روز پیچیده تر و حل آنها نیازمند تفکر بهتر است . موارد فراوانی وجود دارد که تلاش مدیران و مسئولان برای حل…

  • تحقیق نیازهای معنوی انسان

    تحقیق نیازهای معنوی انسان,حقیقت انسان,ماهیت انسان,معنویات انسان,مقاله نیازهای معنوی انسان دانلود فایل تحقیق نیازهای معنوی انسان فهرست مطالب: حقیقت و ماهیت انسان نظریه روحیون نظریه مادیون معنویات انسان نیازهای معنوی انسان ازدیدگاه امام خمینی منابع ................................................................ چکیده: حقیقت و ماهیت…

  • پایان نامه بررسی ایثار و شهادت ازدیدگاه قرآن

    ایثار,پایان نامه بررسی ایثار و شهادت ازدیدگاه قرآن,پروژه بررسی ایثار و شهادت ازدیدگاه قرآن,تحقیق بررسی ایثار و شهادت ازدیدگاه قرآن,دانلود پایان نامه بررسی ایثار و شهادت ازدیدگاه قرآن,دیدگاه قرآن,شهادت,مقاله بررسی ایثار و شهادت ازدیدگاه قرآن دانلود فایل پایان نامه بررسی…

  • تحقیق باورها و سنت‌ها (بررسی مراسم ازدواج سنتی دراستان آذربایجان شرقی و درمیان تركمن‌ها)

    تحقیق باورها و سنت‌ها (بررسی مراسم ازدواج سنتی دراستان آذربایجان شرقی و درمیان تركمن‌ها) دانلود فایل تحقیق باورها و سنت‌ها (بررسی مراسم ازدواج سنتی دراستان آذربایجان شرقی و درمیان تركمن‌ها) مقدمه تحقیقی را در رابطه با آداب و آیین سنتی…

  • شناسایی کلیست

    دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پاورپوینت شناسایی کلیست,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود کتاب,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,شناسایی کلیست,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل دانلود پاورپوینت شناسایی کلیست شناسایی کلیستماکروسکپیمیکروسکوپیتفکیک کلیست از دولومیتکلیست با اسید کلر یدریک…

  • پایان نامه تأثیر ورزش در كاهش افسردگی جوانان حدود سنی 18 ساله شهرستان ابهر

    پایان نامه تأثیر ورزش در كاهش افسردگی جوانان حدود سنی 18 ساله شهرستان ابهر دانلود فایل پایان نامه تأثیر ورزش در كاهش افسردگی جوانان حدود سنی 18 ساله شهرستان ابهر چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی مقایسه افسردگی در بین…

  • پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی

    آجر,پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی,پروژه کارافرینی شرکت آجر ماشینی,توجیه اقتصادی شرکت آجر ماشینی,دانلود پروژه شرکت آجر ماشینی,دانلود کارآفرینی شرکت آجر ماشینی,شرکت,طرح توجیه فنی شرکت آجر ماشینی,طرح توجیهی شرکت آجر ماشینی,کارآفرینی شرکت آجر ماشینی,ماشین دانلود فایل پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی…

  • تحقیق انواع بافت در گیاهان

    انواع بافت در گیاهان,بررسی انواع بافت در گیاهان,پروژه انواع بافت در گیاهان,تحقیق انواع بافت در گیاهان,دانلود انواع بافت در گیاهان,مقاله انواع بافت در گیاهان دانلود فایل تحقیق انواع بافت در گیاهان تاریخچه بافت شناسی گیاهی تاریخی دیرینه دارد و با…

  • پژوهش بررسی میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی و رابطه آن با عزت نفس در بین زنان شاغل و خانه دار

    بررسی میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی و رابطه آن با عزت نفس در بین زنان شاغل و خانه دار,پژوهش بررسی میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی و رابطه آن با عزت نفس در بین زنان شاغل و خانه دار,تحقیق و پژوهش…

  • پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب كلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر

    پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب كلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر,پروژه بررسی و مقایسه میزان اضطراب كلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر,تحقیق بررسی و مقایسه میزان…

  • تحقیق در مورد رجیستری

    تحقیق در مورد رجیستری,تهیه نسخه پشتیبان از رجیستری و تعمیر رجیستری آسیب دیده,مشاهده تأثیر تغییرات ایجاد شده در رجیستری,نحوه ساختن یك دستور و انتخاب نوع آن,نحوه عملكرد برنامه اجرایی Regedit Exe,نحوه عملكرد برنامه اجرایی Regeditexe دانلود فایل تحقیق در مورد…

  • تحقیق مراحل کنترل تولید در کارخانجات قند ونیشکر هفت تپه

    بررسی مراحل کنترل تولید در کارخانجات قند ونیشکر هفت تپه,پایان نامه مراحل کنترل تولید در کارخانجات قند ونیشکر هفت تپه,پروژه مراحل کنترل تولید در کارخانجات قند ونیشکر هفت تپه,تحقیق مراحل کنترل تولید در کارخانجات قند ونیشکر هفت تپه,د,دانلود مراحل کنترل…

  • پژوهش بررسی رابطه ی بین جنسیت و مشارکت اجتماعی

    بررسی رابطه ی بین جنسیت,بررسی رابطه ی بین جنسیت و مشارکت اجتماعی,پژوهش بررسی رابطه ی بین جنسیت و مشارکت اجتماعی,جنسیت و مشارکت اجتماعی دانلود فایل پژوهش بررسی رابطه ی بین جنسیت و مشارکت اجتماعی هدف این پژوهش شناسایی رابطة بین…

  • گزارش کاراموزی مالیات بر ارزش افزوده،تاریخچه مالیات اصلاح قانون

    اصلاح قانون,تاریخچه مالیات,دانلود گزارش کارآموزی مالیات بر ارزش افزوده،تاریخچه مالیات اصلاح قانون,کاراموزی مالیات بر ارزش افزوده،تاریخچه مالیات اصلاح قانون,کارورزی مالیات بر ارزش افزوده،تاریخچه مالیات اصلاح قانون,گزارش کاراموزی مالیات بر ارزش افزوده،تاریخچه مالیات اصلاح قانون,مالیات بر ارزش افزوده دانلود فایل گزارش…