پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,پروژه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,تحقیق بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستان,مقاله بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان در 125 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                                           صفحه فصل اول: مقدمه مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………….  2 ضرورت و اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 6 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………  7 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….  7 تعاریف و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………..  8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….  11 تاریخچه آموزش پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………………  11 تعریف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  21 ویژگیهای كودك در دوره پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………..  21 اهداف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  25 مهارتهای روانی ـ حركتی در دوره دبستان …………………………………………………………………………………..  27 تحول حركت در كودكان دبستانی ……………………………………………………………………………………………….  29 مهارتهای روانی ـ حركتی ……………………………………………………………………………………………………………  31 سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………  42 روابط با همسالان ……………………………………………………………………………………………………………………….  48 وظیفه مهد كودك و مراكز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ……………………………………………………………..  66 پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..  73 فصل سوم: روش شناسی روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..  90 ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….  90 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………  92 گروه نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………  92 متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………  93 روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..  93 روشهای آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………  93 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل نتایج …………………………………………………………………………………………………………………..  95 یافته های جانبی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………  102 فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………  118 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………  118 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………  121 ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   130 فهرست جداول عنوان                                                                                                                                                           صفحه جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حركتی ……………………………………………………………  34 جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……………………………………………………………………..  55 جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریكسون …………………………………………………………..  59 جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای كودكان ناسازگار ………………………………………………………………..  68 جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ……………………………………………………………  95 جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ………………………  95 جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب ………………………………………………………………………..  96 جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب كلاس ………………………………………………………………  96 جدول شماره 5-  توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها ……………………………………………………….  98 جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ………………………………………………………  98 جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی .  99 جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ……………………………………………………………………………………………………………………………  100 جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  100 جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  101 جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ……………..  101 جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………..   102 جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی  102 جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………….  103 جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك جنس در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………  104 جدول شماره 18- مقایسه میانگینهای  مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان براساس وضعیت اشتغال مادر ………………………………………………………………………………………………………. 105 جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حركتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  105 جدول شماره 20- آزمون توكی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ……………………………  106 جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  106 جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حركتی كودكان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توكی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حركتی براساس تحصیلات پدر ……………………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  108 جدول شماره 25- آزمون توكی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر  108 جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………………………… 109 جدول شماره 27-  آزمون توكی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر  109 جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  110 جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یكدیگر و با مهارتهای روانی ـ حركتی              111 مقدمه: موفقیت كودكان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد كه آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه كرده‏اند. آمادگی كودكان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود كه ورود كودكان به دبستان، آغاز یادگیری و شكوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفكر و برنامه‏ریزی به سمت بارور كردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود كودكان به مدرسه، تغییر كرده است. بی‏شك پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حركات مختلف كودكان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حركتی كودكان در سالهای اولیه كودكی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاكید از مهارتهای حركتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی كودكان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حركتی و شناختی لازم و ملزوم یكدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حركتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تكنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نكته كه شكوفایی یك كشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است كه برنامه كیفی و كمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای كودكان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارك دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. بیان مسأله: درخصوص آموزش پیش دبستانی، دیدگاههای مختلف و گاه متعارضی ارائه شده است. از یك سو افرادی نظیر الكایند[1]، 1987؛ سیگل[2]، 1987؛ كانینگ[3] و لیون[4]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس[5]، 1996) معتقدند كه نباید كودكان را بی محابا به سمت آموزش های پیش دبستانی بكشانیم و جو حاكم بر بسیاری از برنامه های پیش دبستانی ممكن است كودكان آنطور كه باید و شاید به سوی پیشرفت رهنمون نسازد. دلیلی كه برای تدارك برنامه پیش دبستانی وجود دارد این است كه در حین آموزش های پیش از دبستان، كودكان تجاربی را می آموزند كه ممكن است در خانه نتوانند از اثرات مثبت چنین تجاربی برخوردار باشند. اما كانینگ و لیون (1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) بر این باورند كه افسانه تجارب اولیه[6] به این امر منجر شده كه ما نقش بزرگسالان را در محیط‏های پیش دبستانی كه باید فرصتی مناسب برای كودكان فراهم كنند را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بسیاری از صاحبنظران (مثل دومان[7]، 1984؛ رسكولا[8]، 1991؛ پاندی[9]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) معتقدند كه تجارب پیش دبستانی تاثیر مثبتی بر رشد كودكان خواهد گذاشت. تاكید بر آموزش و پرورش در دوره پیش‏دبستان به علت واقع گرایی، بینش، تلاش و كوشش افراد بسیاری است كه عمر خود را صرف این كار كرده اند. اگر با توجه به منابع معتبر، از افلاطون (427-347 قبل از میلاد مسیح) كه آغاز آموزش‏های اولیه را از هنگام تولد دانسته‏اند، بگذریم و (باربور، 1986)، باید بپذیریم كه افرادی مثل جان آموس كمینوس، ژان ژاك روسو، پستالوزی، فروبل، ماریامونته سوری، پیاژه و پژوهشگران كنونی جوامع مختلف و نیز جامعه علمی و فرهنگی ایران، در شناخت هویت واقعی این دوره از آموزش و نتایج اثر بخش آن بر سرنوشت كودكان كمك و یاری رسانده اند (مفیدی،1375). در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حركتی1 و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏اند. یكی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حركتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در كارهای صنعتی، حرفه‏ای، تكنیكی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش می‏باشند، در حالی كه به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است. مفیدی (1375) بر ضرورت توجه به آمادگیهای جسمی و حركتی كودكان در دورة پیش از دبستان تاكید كرده است. او سعی كرده است ابتدا سالهای اولیه كودكی را به عنوان مرحلة ایده‏آلی برای یادگیری مهارتهای حركتی بشناساند، سپس قابلیت‏ها و تواناییهای كودكان را از نظر آموزش و یادگیری مهارتهای حركتی مد نظر قرار دهد. به علاوه پژوهشهایی كه در زمینة مهارتهای روانی ـ حركتی و اثر برنامه‏های تمرینی بر افزایش و بهبود اینگونه مهارتها انجام شده است (بلیانی، 1377؛ یان و یان، 1991، رهبانفرد ، 1377 و خلجی و عماد، 1381) توانسته است تأثیر این برنامه‏های تمرینی را در بهبود مهارتهای روانی ـ حركتی نشان دهند. از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حركتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیكی دارند و جنبة مهمی از رشد كودك محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه كودكان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل2 ،1996، وینووسكیز3 ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و ركن اجتماعی شدن را در مدرسه شكل می‏دهد. مهارتهای اجتماعی كودكان ممكن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز1 و والكر2  ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر می‏گذارد (كاگان3  و همكاران 1995). همانطور كه در فصل چهارم مشاهده شد فرضیه اول این پژوهش تایید نشد. به عبارتی آموزش پیش دبستانی نتوانسته بود باعث تغییر معناداری در مهارتهای روانی ـ حركتی كودكان شود. جالب اینكه گروه آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی در مقایسه با گروه آموزش دیده نمره بالاتری كسب كردند. نتایج این فرضیه یا پژوهش حكیمی منش، تشكری، مژدهی و معین (1361) ناهمخوان است زیرا پژوهش آنها نشان داد كه تحریك اضافی و ایجاد محیط مطلوب بر رشد مهارتهای روانی ـ حركتی نوزادان تاثیر مثبتی دارد به گونه ای این تاثیر تا شش ماه بعد نیز پایدار مانده است. از سوی دیگر نتایج پژوهش با یافته های گویاكلا (2005) نیز ناهمخوان است. زیرا گویاكلا به این یافته دست پیدا كرد كه برنامه های مداخله ای پیش دبستانی در بهبود مهارتهای حركتی كودكانی كه د رخطر تاخیر حركتی هستند موثر است. البته نتایج این پژوهش را نمی‏توان با پژوهش های حكیمی منش و همكاران (1361) گویاكلا (2005) مقایسه كرد زیرا حكیمی‏منش و همكاران (361) كودكان شیرخوارگاه را بررسی كرده بودند و گویاكلا (2005) نیز به بررسی كودكانی پرداخته بود كه دارای تأخیر در رشد مهارتهای حركتی بودند. البته چنین یافته‏ای ممكن است دلایل زیر را داشته باشد: 1- عدم دقت آزمونگران در اجرای آزمون لینكلن ـ ازرتسكی 2- هنجار نبودن آزمون لینكلن ـ ازرتسكی برای دانش آموزان ایرانی 3- یكی از عوامل موثر در رشد مهارتهای حركتی، میزان فضای مدرسه است كه كودكان بتوانند آزادانه به بازی بپردازند. شاید در شهر تهران به دلیل فضای كوچك مدارس پیش دبستانی كودكان، دانش‏آموزان چندان كه باید و شاید، حركت و جنبش لازم را ندارند. می‏توان در پژوهشهای آینده این مساله را بررسی كرد كه آیا بین فضای مدرسه با رشد مهارتهای روانی ـ حركتی رابطه ای وجود دارد. نتایج جدول شماره 11 در فصل چهار حاكی ازآن است كه تجربه پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی كودكان تفاوت معناداری ایجاد نكرده است كه نتایج این پژوهش با كرمی و هیبت الهی (1377)، اسحاق نیا (1371)، سعیدی زاده (1376)، حقیقت (1372)، میرزاده (1365)، دیده بان و همكاران (1369)، اكبرزاده (1371)، لیدنبرگ (2000)، پولان دیاز (1992)، دانیلز (1995)، دیوید (2000)، بنت (1992)، جانسون و همكاران (2000)، چمبرز (1990)، بارنت (1995)، لین و همكاران (1998)، شولمن و همكاران (2003)، همخوان و با نتایج پژوهش حاج بابایی (1369) ناهمخوان است قاعدتاً بایستی این گونه باشد كه كودكان دارای تجربه پیش دبستانی از سازگاری اجتماعی بهتری برخوردار باشند اما نتایج این پژوهش چیز دیگری رانشان می دهد. شاید بتوان در تبیین این یافته به موارد زیر اشاره كرد: 1- نوع ارتباط معلم با شاگرد از عوامل تعیین كننده سازگاری اجتماعی است بنابراین شاید كیفیت ارتباط با معلم در رشد سازگاری اجتماعی كودك تاثیر بگذارد. گلاسر (1371) معتقد است كه كیفیت ارتباط در مدرسه از جمله عوامل موثر در رشد عزت نفس كودكان است و وی بر این نكته پافشاری می‏كند كه ریشه اكثر مشكلات در نظام آموزشی است و معلم بایستی بتواند كمبودهایی را كه كودك در خانه با آن مواجه شده است در مدرسه جبران كند. بهتر است در پژوهشهای آینده متغیر نوع ارتباط معلم با كودك یا حداقل سبك رفتاری وی سنجیده شود. 2- صرف بودن در مدارس پیش دبستانی شاید نتواند كودكان را به سمت سازگاری اجتماعی رهنمون سازد به نظر می رسد كیفیت آموزشها و اینكه كودكان در این مراكز طبق چه اصول و مبانی آموزش می بینند مهمتر باشد. پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده محتوای مطالب آموزشی مورد تحلیل قرار گیرد تا مشخص گردد كه آیا یكی از اهداف نهایی نظام آموزش پیش‏دبستانی افزایش سازگاری اجتماعی هست یا خیر؟ 3- هر چند كودكان مقداری از اوقات روزانه را در مدارس می گذرانند اما كیفیت ارتباط با والدین و جو عاطفی حاكم بر خانواده نیز در رشد اجتماعی كودكان تاثیر زیادی می گذارد. 4- میزان گذراندن تجربه پیش دبستانی نیز یكی از متغیرهای مهم در سازگاری اجتماعی كودكان است. در این پژوهش این متغیر مشخص نشد ممكن است كودك هر چه بیشتر مدارس پیش‏دبستانی را تجربه كند در رشد مهارتهای برقراری ارتباط و سازگاری وی تاثیر بیشتری بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده این موضوع مورد سنجش قرار گیرد.

  • گزارش کارآموزی خدمات حسابداری شرکت

    حسابداری,خدمات,دانلود گزارش کارآموزی خدمات حسابداری شرکت,شرکت,کاراموزی خدمات حسابداری شرکت,کارورزی خدمات حسابداری شرکت,گزارش کارآموزی خدمات حسابداری شرکت,گزارش کاراموزی خدمات حسابداری شرکت دانلود فایل گزارش کارآموزی خدمات حسابداری شرکت در 12 صفحه ورد قابل ویرایش خدمات حسابداری شرکت شامل ارائه خدمات حسابداری،…

  • سیستم انبار

    سیستم انبار دانلود فایل سیستم انبار انبار مورد بحث دارای یک سیستم بزرگ و منسجم می باشد که در آن بحث انبارداری یک نقش بزرگ را ایفا می کند ، زیرا در صورت داشتن یک سیستم انبارداری منسجم و مرتب…

  • ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی F.P.G.A

    پروژه ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی FPGA,تحقیق ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی FPGA,ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی F.P.G.A,دانلود تحقیق ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی FPGA,مقاله ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی FPGA دانلود فایل ترجمه مقاله بررسی تكنولوژی F.P.G.A  در 16 صفحه ورد قابل ویرایش  since…

  • مقاله انواع و کاربرد کودهای شیمیایی

    مقاله انواع و کاربرد کودهای شیمیایی دانلود فایل کودهای شیمیایی بخشهایی از متن: مقدمه (کودهای شیمیایی) از زمان های دیرین مصرف فضولات دامی بعنوان كود دركشت و زرع یك عمل معمول و متداول بوده است درصد سال اخیر استفاده از…

  • فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

    فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری دانلود فایل فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری در  40صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با…

  • پژوهش بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

    بررسی میزان تحمل استرس,بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی,پژوهش بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی,پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی دانلود فایل پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی   بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه…

  • پروژه درس برنامه نویسی در مورد شبکه

    پروژه درس برنامه نویسی در مورد شبکه,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود پروژه درس برنامه نویسی در مورد شبکه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل دانلود پروژه درس برنامه نویسی…

  • گزارش کاراموزی ایران خودرو

    ایران,خودرو,دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو,کاراموزی ایران خودرو,کارورزی ایران خودرو,گزارش کاراموزی ایران خودرو دانلود فایل گزارش کاراموزی ایران خودرو در 56 صفحه ورد قابل ویرایش تاریخچه تأسیس ایران خودرو: شركت سهامی عام كارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی…

  • پایان نامه بررسی برهان وجوب و امكان

    پایان نامه بررسی برهان وجوب و امكان دانلود فایل پایان نامه بررسی برهان وجوب و امكان چكیده در مورد معانی اعتباری نفس الأمری (وجوب ،امكان،امتناع) همیشه ظرف اتصاف جهان خارج است،اگر چه ظرف عروض را عالم اندیشه تشكیل می دهد.…

  • گزارش کارآموزی کار ورزی در کارخانه سیمان فراز

    دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود کتاب,دانلود گزارش کارآموزی کار ورزی در کارخانه سیمان فراز,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی,گزارش کارآموزی کار ورزی در کارخانه سیمان فراز دانلود فایل دانلود گزارش…

  • پاورپوینت روابط مؤثر با کارکنان

    اتحادیه های کارگری و روابط کار,اتحادیه و استراتژی منابع انسانی,پاورپوینت روابط مؤثر با کارکنان,تفاوت های ب,تکامل اتحادیه های کارگری,دانلود پاورپوینت روابط مؤثر با کارکنان,روندهای رایج در سازمانهای کارگری,قانون تفتهارتلی 1947 (قانون روابط بین مدیریت و نیروی کار),قانون لندرامگریفین (قانون افشا…

  • مقاله جنبش های دانشجویی تاریخ ایران

    مقاله جنبش های دانشجویی تاریخ ایران دانلود فایل مقاله جنبش های دانشجویی  تاریخ ایران  جنبش های دانشجویی و كودتای 28 مرداد روشنفكران جناح چپ سنتی جناح راست سنتی جناح راست مدرن جناح چپ مدرن جناح روشنفكر تلفیقی فصل دوم نسبت…

  • ماشینهای مبارزه با آ‏فات و كود ده

    سمپاشهای پرفشار,علف هرز,ماشینهای كود پخش كن,ماشینهای مبارزه با آ‏فات و كود ده,مه پاش دانلود فایل

  • مقاله درباره فلسفه و مسیحیّت

    مقاله درباره فلسفه و مسیحیّت دانلود فایل [1]

  • طرح توجیهی و کارآفرینی تولید الكل از خرما

    طرح توجیهی و کارآفرینی تولید الكل از خرما دانلود فایل طرح توجیهی و کارآفرینی تولید الكل از خرما  پیشگفتار كارآفرینی عبارت است از (مهندسی مثلث دانش ـ روش ـ ابزار ـ ) . مدیران متعارف می كوشند در درون یك…

  • گزارشکارآموزی روزنامه نگاری و چاپ

    گزارشکارآموزی روزنامه نگاری و چاپ دانلود فایل تیراژ روزنامه در تاریخ 10/7/70 بین 15 تا 17 هزار در نوسان بوده است. صفحات به تعداد 8 صفحه سیاه و سفید چاپ می شده است.

  • پایان نامه بررسی رابطه فرسودگی شغلی متصدیان امور بانك ملی آذربایجان شرقی با كاركردهای خانوادگی آنها (مددكاری اجتماعی)

    بررسی رابطه فرسودگی شغلی متصدیان امور بانك ملی آذربایجان شرقی با كاركردهای خانوادگی آنها (مددكاری اجتماعی),پایان نامه بررسی رابطه فرسودگی شغلی متصدیان امور بانك ملی آذربایجان شرقی با كاركردهای خانوادگی آنها (مددكاری اجتماعی),رابطه فرسودگی شغلی متصدیان امور بانك ملی آذربایجان…

  • نمونه سوال کلیات اقتصاد کد درس :1211014

    نمونه سوال کلیات اقتصاد کد درس :1211014 دانلود فایل نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم ۹۱-۹۰   نمونه سوال امتحانی نیمسال دوم ۹۰-۸۹  (با جواب تستی) نمونه سوال امتحانی نیمسال اول ۹۰-۸۹  (با جواب تستی) نمونه سوال امتحانی نیمسال اول ۸۹-۸۸…

  • دانلود پاورپوینت اخلاق معیشت

    اهمیت کار,دانلود پاورپوینت اخلاق معیشت,رابطه اخلاق و معیشت,شخصیت دانلود فایل دانلود پاورپوینت اخلاق معیشت فهرست مطالب:کار در سیره اولیا دین,رابطه اخلاق و معیشت,نقش نیت در ارزشمندی کار,کار و احساس شخصیت نویسنده:شریفی 17 اسلاید

  • پروژه اكسس

    اكسس,بررسی اكسس,پایان نامه اكسس,پروژه اكسس,تحقیق اكسس,دانلود اكسس دانلود فایل پروژه اكسس مقدمه  این پروژه که پیش روی شماست، درباره طراحی آتلیه عکاسی با Access می باشد. نظر به این که امروزه مبحث پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی یکی از مهمترین…

  • مجتمع فولاد خراسان

    فولاد,مجتمع فولاد خراسان دانلود فایل مجتمع فولاد خراسان صنعت فولاد و میزان رشد تولید فولاد در مناطق مختلف جهان، آمار و ارقام جالبی در زمینة اهمیت صنعت فولاد در توسعه و گسترش اقتصادی و صنعتی كشورهادارد.. فولاد به عنوان یك…

  • بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی

    بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی,تحقیق و بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی,تلقیح مصنوعی,دانلود بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی دانلود فایل بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی مسئله‌‌ای كه در دیدگاه حقوق جزا مطرح می‌باشد، این است كه آیا تلقیح مصنوعی را می‌توان به عنوان یك عمل…

  • تحریک سیستم های دفاعی گیاه در برابر عوامل بیماریزای گیاهی

    القاء مقاومت در گیاهان,پایان نامه مقاومت القایی در گیاهان,تحریک سیستم های دفاعی گیاه در برابر عوامل بیماریزای گیاهی دانلود فایل تحریک سیستم های دفاعی گیاه در برابر عوامل بیماریزای گیاهی فهرست: مقدمه.................................................................1 تاریخچه.................................................................2 مقاومت در گیاهان..........................................................3 مفهوم مقاومت القایی.....................................................4 انواع…

  • پرسشنامه تجزیه روان تنی(SDQ-20)1996 نیجنهویس و همکاران

    پرسشنامه تجزیه روان تنی(SDQ-20)1996 نیجنهویس و همکاران,پرسشنامه تجزیه روان تنی(SDQ20)1996 نیجنهویس و همکاران دانلود فایل پرسشنامه تجزیه روان تنی(SDQ-20)1996 نیجنهویس و همکاران Reference Nijenhuis, E. R. S., Spinohoven, P., Van Dyck, R., Van der Hart, O., And Vanderlinden, J. (1996).…

  • گزارش کارآموزی مواد شوینده

    دانلود گزارش کارآموزی مواد شوینده,شوینده,کاراموزی مواد شوینده,کارورزی مواد شوینده,گزارش کارآموزی مواد شوینده,گزارش کاراموزی مواد شوینده,مواد دانلود فایل گزارش کارآموزی مواد شوینده در 63 صفحه ورد قابل ویرایش فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول آشنایی با مکان کارآموزی 2 فصل دوم…

  • گزارش کارآموزی اداره برق

    گزارش کارآموزی اداره برق دانلود فایل شرکت مادر تخصصی تولید،انتقال و توزیع نیروی برق ایران 16

  • پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی

    پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی دانلود فایل پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی  بیان مسئله : اسلام به عنوان دین برتر وتضمین کننده حیات وتکامل بشری به تمام زوایا وخواستهای انسان پرداخته تا نیازهای اورا…

  • پژوهش مسائل و فلسفه حج و دیدگاه قرآن در مورد حج

    اسرار حج,اقسام حج و عمره,پژوهش جج ابراهیمی از دیدگاه قرآن,پژوهش دیدگاه قرآن و اسلام در مورد حج,پژوهش مسائل و فلسفه حج و دیدگاه قرآن در مورد حج,تحقیق مسائل و فلسفه حج و دیدگاه قرآن در مورد حج,دانلود مسائل حج,سیمای حج…

  • پرسشنامه مقیاس کیفیت زندگی ( IRQOL ) سازمان بهداشت جهانی

    پرسشنامه مقیاس کیفیت زندگی ( IRQOL ) سازمان بهداشت جهانی دانلود فایل پرسشنامه مقیاس کیفیت زندگی  (  IRQOL ) سازمان بهداشت جهانی منابع : نصیری، حبیب الله(1385). بررسی روایی و پایایی مقیاس کوتاه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی. مقاله ارائه…

  • پروژه کارافرینی ساخت و تولید Manufacturing & pro

    M,پروژه کارافرینی ساخت و تولید Manufacturing & pro,توجیه اقتصادی ساخت و تولید Manufacturing pro,تولید,دانلود پروژه ساخت و تولید Manufacturing pro,دانلود کارآفرینی ساخت و تولید Manufacturing pro,ساخت,طرح توجیه فنی ساخت و تولید Manufacturing pro,طرح توجیهی ساخت و تولید Manufacturing pro,کارآفرینی ساخت…

  • پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای

    پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای دانلود فایل پاورپوینت پایگاه داده چند رسانه ای در 28 اسلاید  مقدمه مدیریت اطلاعات مالتی‌مدیا در پایگاه داده: نکات مورد توجه برای ذخیره سازی داده ها معماری سیستم Continuous-Media Data ماهیت داده‌های مالتی‌مدیا فرمت…

  • تحقیق درمورد مارکسیسم

    تحقیق درمورد مارکسیسم,تحقیق مارکسیسم,مقاله بررسی مارکسیسم دانلود فایل تحقیق درمورد مارکسیسم عناوین: تاریخچه مارکس مارکس واساس دین مارکسیسم ، خشونت وعدم خشونت انقلاب اسلامی – نظریه مارکسیستی منابع .......................................................... چکیده ای از متن: تاریخچه مارکس : مارکس در خانواده ای…

  • پاورپوینت بررسی اثرات تاریخ کاشت ,تراکم بوته و سطوح مختلف کود نیتروژن بر عملکرد و اجزای عملکرد گلرنگ بهاره دراراک

    اثرات تاریخ کاشت تراکم بوته و سطوح مختلف کود نیتروژن بر عملکرد و اجزای عملکرد گلرنگ بهاره دراراک,بررسی اثرات تاریخ کاشت تراکم بوته و سطوح مختلف کود نیتروژن بر عملکرد و اجزای عملکرد گلرنگ بهاره دراراک,پاورپوینت بررسی اثرات تاریخ کاشت,پاورپوینت…

  • ترجمه مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری

    به همراه ترجمه شکل و جدول,ترجمه مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری,رجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش,مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل…

  • پایان نامه طراحی و شبیه سازی تاسیسات الکتریکی واحد صنعتی

    پایان نامه طراحی و شبیه ساز,پایان نامه طراحی و شبیه سازی تاسیسات الکتریکی واحد صنعتی,تاسیسات الکتریکی واحد صنعتی,شبیه سازی تاسیسات الکتریکی,طراحی و شبیه سازی تاسیسات الکتریکی دانلود فایل پایان نامه طراحی و شبیه سازی تاسیسات الکتریکی واحد صنعتی چکیده کارهایی…