پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,پروژه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,تحقیق بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستان,مقاله بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان در 125 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                                           صفحه فصل اول: مقدمه مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………….  2 ضرورت و اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 6 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………  7 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….  7 تعاریف و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………..  8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….  11 تاریخچه آموزش پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………………  11 تعریف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  21 ویژگیهای كودك در دوره پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………..  21 اهداف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  25 مهارتهای روانی ـ حركتی در دوره دبستان …………………………………………………………………………………..  27 تحول حركت در كودكان دبستانی ……………………………………………………………………………………………….  29 مهارتهای روانی ـ حركتی ……………………………………………………………………………………………………………  31 سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………  42 روابط با همسالان ……………………………………………………………………………………………………………………….  48 وظیفه مهد كودك و مراكز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ……………………………………………………………..  66 پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..  73 فصل سوم: روش شناسی روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..  90 ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….  90 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………  92 گروه نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………  92 متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………  93 روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..  93 روشهای آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………  93 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل نتایج …………………………………………………………………………………………………………………..  95 یافته های جانبی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………  102 فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………  118 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………  118 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………  121 ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   130 فهرست جداول عنوان                                                                                                                                                           صفحه جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حركتی ……………………………………………………………  34 جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……………………………………………………………………..  55 جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریكسون …………………………………………………………..  59 جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای كودكان ناسازگار ………………………………………………………………..  68 جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ……………………………………………………………  95 جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ………………………  95 جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب ………………………………………………………………………..  96 جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب كلاس ………………………………………………………………  96 جدول شماره 5-  توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها ……………………………………………………….  98 جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ………………………………………………………  98 جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی .  99 جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ……………………………………………………………………………………………………………………………  100 جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  100 جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  101 جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ……………..  101 جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………..   102 جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی  102 جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………….  103 جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك جنس در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………  104 جدول شماره 18- مقایسه میانگینهای  مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان براساس وضعیت اشتغال مادر ………………………………………………………………………………………………………. 105 جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حركتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  105 جدول شماره 20- آزمون توكی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ……………………………  106 جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  106 جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حركتی كودكان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توكی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حركتی براساس تحصیلات پدر ……………………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  108 جدول شماره 25- آزمون توكی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر  108 جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………………………… 109 جدول شماره 27-  آزمون توكی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر  109 جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  110 جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یكدیگر و با مهارتهای روانی ـ حركتی              111 مقدمه: موفقیت كودكان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد كه آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه كرده‏اند. آمادگی كودكان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود كه ورود كودكان به دبستان، آغاز یادگیری و شكوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفكر و برنامه‏ریزی به سمت بارور كردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود كودكان به مدرسه، تغییر كرده است. بی‏شك پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حركات مختلف كودكان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حركتی كودكان در سالهای اولیه كودكی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاكید از مهارتهای حركتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی كودكان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حركتی و شناختی لازم و ملزوم یكدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حركتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تكنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نكته كه شكوفایی یك كشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است كه برنامه كیفی و كمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای كودكان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارك دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. بیان مسأله: درخصوص آموزش پیش دبستانی، دیدگاههای مختلف و گاه متعارضی ارائه شده است. از یك سو افرادی نظیر الكایند[1]، 1987؛ سیگل[2]، 1987؛ كانینگ[3] و لیون[4]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس[5]، 1996) معتقدند كه نباید كودكان را بی محابا به سمت آموزش های پیش دبستانی بكشانیم و جو حاكم بر بسیاری از برنامه های پیش دبستانی ممكن است كودكان آنطور كه باید و شاید به سوی پیشرفت رهنمون نسازد. دلیلی كه برای تدارك برنامه پیش دبستانی وجود دارد این است كه در حین آموزش های پیش از دبستان، كودكان تجاربی را می آموزند كه ممكن است در خانه نتوانند از اثرات مثبت چنین تجاربی برخوردار باشند. اما كانینگ و لیون (1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) بر این باورند كه افسانه تجارب اولیه[6] به این امر منجر شده كه ما نقش بزرگسالان را در محیط‏های پیش دبستانی كه باید فرصتی مناسب برای كودكان فراهم كنند را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بسیاری از صاحبنظران (مثل دومان[7]، 1984؛ رسكولا[8]، 1991؛ پاندی[9]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) معتقدند كه تجارب پیش دبستانی تاثیر مثبتی بر رشد كودكان خواهد گذاشت. تاكید بر آموزش و پرورش در دوره پیش‏دبستان به علت واقع گرایی، بینش، تلاش و كوشش افراد بسیاری است كه عمر خود را صرف این كار كرده اند. اگر با توجه به منابع معتبر، از افلاطون (427-347 قبل از میلاد مسیح) كه آغاز آموزش‏های اولیه را از هنگام تولد دانسته‏اند، بگذریم و (باربور، 1986)، باید بپذیریم كه افرادی مثل جان آموس كمینوس، ژان ژاك روسو، پستالوزی، فروبل، ماریامونته سوری، پیاژه و پژوهشگران كنونی جوامع مختلف و نیز جامعه علمی و فرهنگی ایران، در شناخت هویت واقعی این دوره از آموزش و نتایج اثر بخش آن بر سرنوشت كودكان كمك و یاری رسانده اند (مفیدی،1375). در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حركتی1 و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏اند. یكی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حركتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در كارهای صنعتی، حرفه‏ای، تكنیكی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش می‏باشند، در حالی كه به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است. مفیدی (1375) بر ضرورت توجه به آمادگیهای جسمی و حركتی كودكان در دورة پیش از دبستان تاكید كرده است. او سعی كرده است ابتدا سالهای اولیه كودكی را به عنوان مرحلة ایده‏آلی برای یادگیری مهارتهای حركتی بشناساند، سپس قابلیت‏ها و تواناییهای كودكان را از نظر آموزش و یادگیری مهارتهای حركتی مد نظر قرار دهد. به علاوه پژوهشهایی كه در زمینة مهارتهای روانی ـ حركتی و اثر برنامه‏های تمرینی بر افزایش و بهبود اینگونه مهارتها انجام شده است (بلیانی، 1377؛ یان و یان، 1991، رهبانفرد ، 1377 و خلجی و عماد، 1381) توانسته است تأثیر این برنامه‏های تمرینی را در بهبود مهارتهای روانی ـ حركتی نشان دهند. از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حركتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیكی دارند و جنبة مهمی از رشد كودك محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه كودكان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل2 ،1996، وینووسكیز3 ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و ركن اجتماعی شدن را در مدرسه شكل می‏دهد. مهارتهای اجتماعی كودكان ممكن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز1 و والكر2  ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر می‏گذارد (كاگان3  و همكاران 1995). همانطور كه در فصل چهارم مشاهده شد فرضیه اول این پژوهش تایید نشد. به عبارتی آموزش پیش دبستانی نتوانسته بود باعث تغییر معناداری در مهارتهای روانی ـ حركتی كودكان شود. جالب اینكه گروه آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی در مقایسه با گروه آموزش دیده نمره بالاتری كسب كردند. نتایج این فرضیه یا پژوهش حكیمی منش، تشكری، مژدهی و معین (1361) ناهمخوان است زیرا پژوهش آنها نشان داد كه تحریك اضافی و ایجاد محیط مطلوب بر رشد مهارتهای روانی ـ حركتی نوزادان تاثیر مثبتی دارد به گونه ای این تاثیر تا شش ماه بعد نیز پایدار مانده است. از سوی دیگر نتایج پژوهش با یافته های گویاكلا (2005) نیز ناهمخوان است. زیرا گویاكلا به این یافته دست پیدا كرد كه برنامه های مداخله ای پیش دبستانی در بهبود مهارتهای حركتی كودكانی كه د رخطر تاخیر حركتی هستند موثر است. البته نتایج این پژوهش را نمی‏توان با پژوهش های حكیمی منش و همكاران (1361) گویاكلا (2005) مقایسه كرد زیرا حكیمی‏منش و همكاران (361) كودكان شیرخوارگاه را بررسی كرده بودند و گویاكلا (2005) نیز به بررسی كودكانی پرداخته بود كه دارای تأخیر در رشد مهارتهای حركتی بودند. البته چنین یافته‏ای ممكن است دلایل زیر را داشته باشد: 1- عدم دقت آزمونگران در اجرای آزمون لینكلن ـ ازرتسكی 2- هنجار نبودن آزمون لینكلن ـ ازرتسكی برای دانش آموزان ایرانی 3- یكی از عوامل موثر در رشد مهارتهای حركتی، میزان فضای مدرسه است كه كودكان بتوانند آزادانه به بازی بپردازند. شاید در شهر تهران به دلیل فضای كوچك مدارس پیش دبستانی كودكان، دانش‏آموزان چندان كه باید و شاید، حركت و جنبش لازم را ندارند. می‏توان در پژوهشهای آینده این مساله را بررسی كرد كه آیا بین فضای مدرسه با رشد مهارتهای روانی ـ حركتی رابطه ای وجود دارد. نتایج جدول شماره 11 در فصل چهار حاكی ازآن است كه تجربه پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی كودكان تفاوت معناداری ایجاد نكرده است كه نتایج این پژوهش با كرمی و هیبت الهی (1377)، اسحاق نیا (1371)، سعیدی زاده (1376)، حقیقت (1372)، میرزاده (1365)، دیده بان و همكاران (1369)، اكبرزاده (1371)، لیدنبرگ (2000)، پولان دیاز (1992)، دانیلز (1995)، دیوید (2000)، بنت (1992)، جانسون و همكاران (2000)، چمبرز (1990)، بارنت (1995)، لین و همكاران (1998)، شولمن و همكاران (2003)، همخوان و با نتایج پژوهش حاج بابایی (1369) ناهمخوان است قاعدتاً بایستی این گونه باشد كه كودكان دارای تجربه پیش دبستانی از سازگاری اجتماعی بهتری برخوردار باشند اما نتایج این پژوهش چیز دیگری رانشان می دهد. شاید بتوان در تبیین این یافته به موارد زیر اشاره كرد: 1- نوع ارتباط معلم با شاگرد از عوامل تعیین كننده سازگاری اجتماعی است بنابراین شاید كیفیت ارتباط با معلم در رشد سازگاری اجتماعی كودك تاثیر بگذارد. گلاسر (1371) معتقد است كه كیفیت ارتباط در مدرسه از جمله عوامل موثر در رشد عزت نفس كودكان است و وی بر این نكته پافشاری می‏كند كه ریشه اكثر مشكلات در نظام آموزشی است و معلم بایستی بتواند كمبودهایی را كه كودك در خانه با آن مواجه شده است در مدرسه جبران كند. بهتر است در پژوهشهای آینده متغیر نوع ارتباط معلم با كودك یا حداقل سبك رفتاری وی سنجیده شود. 2- صرف بودن در مدارس پیش دبستانی شاید نتواند كودكان را به سمت سازگاری اجتماعی رهنمون سازد به نظر می رسد كیفیت آموزشها و اینكه كودكان در این مراكز طبق چه اصول و مبانی آموزش می بینند مهمتر باشد. پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده محتوای مطالب آموزشی مورد تحلیل قرار گیرد تا مشخص گردد كه آیا یكی از اهداف نهایی نظام آموزش پیش‏دبستانی افزایش سازگاری اجتماعی هست یا خیر؟ 3- هر چند كودكان مقداری از اوقات روزانه را در مدارس می گذرانند اما كیفیت ارتباط با والدین و جو عاطفی حاكم بر خانواده نیز در رشد اجتماعی كودكان تاثیر زیادی می گذارد. 4- میزان گذراندن تجربه پیش دبستانی نیز یكی از متغیرهای مهم در سازگاری اجتماعی كودكان است. در این پژوهش این متغیر مشخص نشد ممكن است كودك هر چه بیشتر مدارس پیش‏دبستانی را تجربه كند در رشد مهارتهای برقراری ارتباط و سازگاری وی تاثیر بیشتری بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده این موضوع مورد سنجش قرار گیرد.

  • آموزش و آزمون لغات تافل بخش دهم

    آزمون تافل,آزمون لغات تافل,آموزش تافل,آموزش زبان,آموزش لغات تافل,آموزش و آزمون لغات تافل بخش دهم,تافل دانلود فایل آموزش و آزمون لغات تافل  بخش دهم این مجموعه شامل 14 قسمت شامل آزمون و لغات تافل میباشد و به تعدد فراوان سفارش شده…

  • کارگاه آموزشی اتوكد نقشه كشی سه بعدی

    اتوكد نقشه كشی سه بعدی,پایان نامه اتوكد نقشه كشی سه بعدی,پروژه اتوكد نقشه كشی سه بعدی,تحقیق اتوكد نقشه كشی سه بعدی,دانلود اتوكد نقشه كشی سه بعدی,کارگاه آموزشی اتوكد نقشه كشی سه بعدی دانلود فایل کارگاه آموزشی اتوكد نقشه كشی سه…

  • چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

    چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه دانلود فایل چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه در 31  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و…

  • مقاله درس های مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی

    پروژه درس های مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی,تحقیق درس های مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی,دانلود تحقیق درس های مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی,مقاله درس های…

  • ارتباط سلامت روانی با شاخص های تن سنجی در بین دانشجویان

    ارتباط سلامت روانی با شاخص های تن سنجی در بین دانشجویان,پایان نامه کارشناسی ارتباط سلامت روانی با شاخص های تن سنجی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خلخال,دانل,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه ارشد,دانلود پایان نامه کارشناسی,دانلود پرسشنامه,دانلود پروپوزال,دانلود…

  • پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری

    پروژه ارزیابی كار و زمان,پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری دانلود فایل پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری محل انجام پروژه: شركت ریخته‌گری دقیق پولادیر و پارس كاراماشین مقدمه: در…

  • بررسی میزان افکار اضطرابی در سخنرانی (گفتار) دانشجویان محقق اردبیلی

    بررسی میزان افکار اضطرابی در سخنرانی (گفتار) دانشجویان محقق اردبیلی,پایان نامه بررسی میزان افکار اضطرابی در سخنرانی (گفتار) دانشجویان محقق اردبیلی,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه ارشد,دانلود پایان نامه کارشناسی,دانلود پرسشنامه,دانلود پروپوزال,دانلود پروژه,دانلود پروژه پایانی,دانلود تحقیق,دانلود فایل,دانلود کتاب,دانلود گزارش…

  • پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان

    احداث,پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان,پروژه کارافرینی طرح احداث نهالستان,توجیه اقتصادی طرح احداث نهالستان,دانلود پروژه طرح احداث نهالستان,دانلود کارآفرینی طرح احداث نهالستان,طرح توجیه فنی طرح احداث نهالستان,طرح توجیهی طرح احداث نهالستان,کارآفرینی طرح احداث نهالستان,نهالستان دانلود فایل پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان…

  • مقاله حقوق جزای عمومی اسلام

    دانلود مقاله حقوق جزای عمومی اسلام,مقاله حقوق جزای عمومی اسلام دانلود فایل مقدمه- حقوق- كه واژه ای است عربی- جمع حق است. حق در لغت به معانی متعددی است كه چه بسا جامع بین آن معانی به اعتبار معنای مصدری…

  • اعتیاد، بلای خانمان‌سوز 11 ص

    اعتیاد,اعتیاد، بلای خانمان‌سوز,اعتیاد، بلای خانمان‌سوز 11 ص,تحقیق و بررسی در مورد اعتیاد، بلای خانمان‌سوز 11 ص دانلود فایل اعتیاد، بلای خانمان‌سوز 11 ص مقدمه افزایش سرسام‌آور مواد مخدر در جهان و قاچاق روزافزون این مواد پیامدهای وحشتناكی خواهد داشت كه…

  • پروژه بررسی شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی

    پایان نامه بررسی شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی,پروژه بررسی شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی,تحقیق بررسی شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی,دانلود پایان نامه بررسی شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی,دیدگاه,روانشناسی,شناخت,کودک,مقاله بررسی شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی دانلود فایل پروژه بررسی شناخت کودک…

  • کتاب روانپزشکی ماساچوست

    کتاب بسیار عالی ماساچوست که در آمریکا اجازه انتشار نیافت,کتاب روانپزشکی ماساچوست دانلود فایل کتاب بسیار عالی ماساچوست که در آمریکا اجازه انتشار نیافت چون اکثر بزرگان سیاسی را با علایم و اختلالی معرفی کرده و توضیح داده1300 صفحه

  • مقاله سیستم شبکه سازی بر اساس سریال CAN

    مقاله سیستم شبکه سازی بر اساس سریال CAN دانلود فایل مقاله سیستم شبکه سازی بر اساس سریال CAN Open  سیستم شبکه سازی بر مبنای باس سریال CAN می باشد.  CAN Openفرض می کند که سخت افزار طرح گیرنده و فرستنده…

  • اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص

    ارزشیابی آموزشی,اندازه گیری,اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی,اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص,تحقیق در مورد اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی,تحقیق و بررسی در مورد اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی دانلود فایل اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص پیشرفت تحصیلی…

  • کارآموزی الکترونیک شرکت بهین پژوهش

    کارآموزی الکترونیک شرکت بهین پژوهش دانلود فایل کارآموزی الکترونیک شرکت بهین پژوهش مقدمه شرکت مهندسی بهین پژوهش در سال 1379 با مدیریت جناب آقای دکتر سعید توتونچی آغاز به کار کرد، فعالیت این شرکت در زمینه ساخت تجهیزات و لوازم…

  • ترجمه یک مقاله در مورد داروهای گیاهی

    ترجمه مقاله داروهای گیاهی,ترجمه یک مقاله در مورد داروهای گیاهی دانلود فایل نمونه ترجمه مقدمه داروهای گیاهی از زمان­های قدیم به عنوان دارو برای درمان طیف وسیعی از بیماریها استفاده می­شده است. گیاهان دارویی نقش کلیدی در بهداشت جهانی بازی…

  • میزان آشنایی و استفاده دانشجویان از شبکه ای اجتماعی در فرآیند یادگیری

    شبکه ای اجتماعی در فرآیند یادگیری,گزارش پایان نامه دوره کارشناسی,میزان آشنایی و استفاده دانشجویان از شبکه ای اجتماعی در فرآیند یادگیری دانلود فایل گزارش پایان نامه دوره کارشناسی میزان آشنایی و استفاده دانشجویان از شبکه ای اجتماعی در فرآیند یادگیری *صمیمه…

  • مقاله بررسی كوكسیدیوز ، بیماری انگلی طیور

    انگل,بیماری,پروژه بررسی كوكسیدیوز ، بیماری انگلی طیور,تحقیق بررسی كوكسیدیوز ، بیماری انگلی طیور,دانلود تحقیق بررسی كوكسیدیوز ، بیماری انگلی طیور,طیور,كوكسیدیوز,مقاله بررسی كوكسیدیوز ، بیماری انگلی طیور دانلود فایل [12]

  • ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ ﻣﺘﺪوﻟﻮژیRUP ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎری ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا

    ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ ﻣﺘﺪوﻟﻮژیRUP ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎری ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا,دانلود اندروید,دانلود پاو,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه ارشد,دانلود پایان نامه کارشناسی,دانلود پروپوزال,دانلود پروژه,دانلود پروژه پایانی,دانلود تحقیق,دانلود ﮔﺰارش ﺳﻤﯿﻨﺎرﻣﻘﻄﻊ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﮔﺮاﯾﺶ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻧﺮم اﻓﺰار,دانلود گزارش کار آموزی,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار دانلود…

  • پاورپوینت مبانی سیستمهای اطلاعات مدیریت

    اجرا و بکارگیری سیستمهای کسب وکار,ارزیابی خدمات سیستمهای اطلاعاتی,استراتژیهای انتقال سیستم,پاورپوینت مبانی سیستمهای اطلاعات مدیریت,تبدیل داده ها,تحلیل سیستمها,توسعه سیستمهای اطلاعاتی,دانلود پاورپوینت مبانی سیستمهای اطلاعات مدیریت,سایرفعالیتهای اجرا و بکارگیری,طراحی سیستم,عوامل ارزیابی سخت افزار,عوامل ارزیابی نرم افزار,فرایند مدیریت پروژه,نگهداری سیستمها دانلود فایل…

  • فصل دوم پایان نامه با موضوع رضایت از زندگی

    فصل دوم پایان نامه با موضوع رضایت از زندگی دانلود فایل فصل دوم پایان نامه با موضوع رضایت از زندگی در  35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری…

  • مقاله حافظه و یادگیری

    مقاله حافظه و یادگیری دانلود فایل مقاله حافظه و یادگیری عنوان: یادگیری فیزیولوژی یادگیری وحافظه روانشناسی یادگیری منابع .......................................... نگاه اجمالی نقش یادگیری در همه صحنه‌های زندگی نمایان است. یادگیری نه تنها در آموختن خاص مطالب درسی ، بلکه در…

  • دانلود پاورپوینت اصول برآورد هزینه

    اهمیت استراتژیک برآورد هزینه,تفاوت میان حسابداری مدیریت و مدیریت هزینه,دانلود پاورپوینت اصول برآورد هزینه,روش تجزیه و تحلیل رگرسیون,روش حد بالاحد پایین,روش های برآورد هزینه,مراحل شش گانه برآورد هزینه,مزایا و معایب روش حد بالا _ حد پایین,مزایای روش رگرسیون,معایب روش رگرسیون,موارد…

  • مقاله بررسی گروه اجتماعی

    مقاله بررسی گروه اجتماعی,مقاله گروه اجتماعی دانلود فایل مقاله بررسی گروه اجتماعی چکیده ای از متن مقاله: گروه اجتماعی منظور از گروه اجتماعی مجموعه ای از افراد است که روابط قوی و نسبتاً پایداری باهم داشته , در بعضی از…

  • پایان نامه تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری

    پایان نامه تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری,تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری,دانلود کنتور دیجیتالی اعتباری,کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری,کنتور دیجیتالی اعتباری دانلود فایل پایان نامه تبدیل کنتور الکترومغناطیسی به کنتور دیجیتالی اعتباری مقدمه: درکنتورهای الکترومغناطیسی ودیجیتالی…

  • آموزش فرآیندنویسی و تدوین شاخص های فرآیندی و ارزیابی عملکرد

    Flowchart,آموزش فرآیندنویسی و تدوین شاخص های فرآیندی و ارزیابی عملکرد,الگوریتم,تعریف شاخص,ثبت فرایند,شاخص های بهبود فرایند,شناسنامه فرایند,فرایند,فلوچارت,مدیریت فرایند,نقشه فرایند,نگرش فرایندی,نمودار جریان دانلود فایل آموزش فرآیندنویسی و تدوین شاخص های فرآیندی و ارزیابی عملکرد فایل اصلی جزوه آموزشی    :  PPT حجم فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی در 61 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع…

  • تأثیر تبلیغات بازرگانی در عصر ارتباطات برای كالاهای گوناگون

    تأثیر تبلیغات بازرگانی در عصر ارتباطات برای كالاهای گوناگون دانلود فایل تأثیر تبلیغات بازرگانی در عصر ارتباطات برای كالاهای گوناگون روش تحقیق مقدمه تبلیغات (Advertising) قیمت (Price) بسته بندی (Packaging بسته بندی از 4 دیدگاه مختلف روابط عمومی (Public Relation…

  • تحقیق جغرافیای لهستان و صنعت توریسم كشور

    تحقیق جغرافیای لهستان و صنعت توریسم كشور,مقاله جغرافیا و صنعت توریسم كشور لهستان دانلود فایل جغرافیا و صنعت توریسم كشور لهستان فهرست: ملاحظات تاریخی 7 ملاحظات تاریخی 8 اقوام و نژادها 9 ملاحظات جغرافیایی 11 موقعیت جغرافیایی 11 آب وهوا…

  • خلاصه مدیریت منابع انسانی نسرین جزنی

    خلاصه مدیریت منابع انسانی نسرین جزنی دانلود فایل خلاصه مدیریت منابع انسانی نسرین جزنی کتاب PDF خلاصه مدیریت منابع انسانی نسرین جزنی که توسط رتبه برتر کشوری رشته مدیریت بازرگانی در 10 صفحه فایل پی دی اف تهیه شده و…

  • مقالةجوشكاری و برشكاری

    مقالةجوشكاری و برشكاری دانلود فایل مقالةجوشكاری و برشكاری فهرست: جوشکاری (Welding) تعریف جوشكاری  جوش ذوبی جوشکاری با قوس الکتریکی جوشکاری با مقاومت الکتریکی جوشکاری با شعله گاز  جوش فشاری جوش ترمیت لحیم کاری در جوشكاری لحیم سخت لحیم نرم چسبانیدن…

  • مقاله هنر انتزاعی –هنر ابستره

    مقاله هنر انتزاعی –هنر ابستره دانلود فایل مقاله هنر انتزاعی –هنر ابستره  هنر انتزاعی سده بیستم را در چارچوب شیوه‌ای واحد و یكپارچه می توان محدود و مشخص كرد و نه به تعریض جامع و مانع می توان در آورد.…

  • پیشگیری از خودکشی برای بهورزان

    بهورزان,پیشگیری,پیشگیری از خودکشی برای بهورزان,خودکشی دانلود فایل پیشگیری از خودکشی برای بهورزان خودکشی به معنای خاتمه زندگی به دست خود فرد است. اگر کسی دست به خودکشی بزند ولی زنده بماند به این رفتار اقدام به خودکشی می گوییم. پدیده…

  • پایان نامه بررسی دوستی و دوستیابی

    پایان نامه بررسی دوستی و دوستیابی,پروژه بررسی دوستی و دوستیابی,تحقیق بررسی دوستی و دوستیابی,دانلود پایان نامه بررسی دوستی و دوستیابی,دوست,دوستیابی,مقاله بررسی دوستی و دوستیابی دانلود فایل [1]

  • پایان نامه بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران

    بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران,پایان نامه بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران,سیاستهای دولت برای مقابله با بحران دانلود فایل پایان نامه بحران ملی آلودگی منابع آب و…