پایان نامه بررسی عكاسی تبلیغاتی

پایان نامه بررسی عكاسی تبلیغاتی,پروژه بررسی عكاسی تبلیغاتی,تبلیغاتی,تحقیق بررسی عكاسی تبلیغاتی,دانلود پایان نامه بررسی عكاسی تبلیغاتی,عكاسی,مقاله بررسی عكاسی تبلیغاتی

دانلود فایل

پایان نامه بررسی عكاسی تبلیغاتی در 78 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                          صفحه  تاریخچه فصل اول: مبانی در عكاسی …………………………………………………………………………. 1 رنگ …………………………………………………………………………………………………………… 2 رنگ چنانچه هست و آنچنان كه ما می‌بینیم …………………………………………………….. 2 درجه حرارت رنگ ………………………………………………………………………………………. 3 نور سفید و رنگها ……………………………………………………………………………………….. 4 هنر دیدن ……………………………………………………………………………………………………. 5 عناصر گرافیكی تصویر ……………………………………………………………………………….. 6 كادر هنری …………………………………………………………………………………………………. 6 نقطه دید …………………………………………………………………………………………………….. 7 خط ……………………………………………………………………………………………………………. 8 خطوط و ریتم …………………………………………………………………………………………….. 8 سایه و روشن …………………………………………………………………………………………….. 9 سایه‌ها ……………………………………………………………………………………………………….. 10 ضدنور ………………………………………………………………………………………………………. 10 بافت …………………………………………………………………………………………………………… 11 تن ……………………………………………………………………………………………………………… 11 شكل و طرح ……………………………………………………………………………………………….. 12 كمپوزیسیون تصویر ……………………………………………………………………………………. 13 عدم تقارن ………………………………………………………………………………………………….. 14 احساس عمق و بعد ……………………………………………………………………………………… 14 هم‌آهنگی …………………………………………………………………………………………………….. 15 نظم و ترتیب یا آشفتگی؟ ………………………………………………………………………………. 15 فصل‌دوم: ابزار و تكنیك  …………………………………………………………………………….. 16 اساس عكاسی رنگ ……………………………………………………………………………………… 17 عكاسی سه رنگ ………………………………………………………………………………………….. 20 وسایل نورپردازی ………………………………………………………………………………………. 20 فلاش الكترونیك ………………………………………………………………………………………….. 21 انواع فلاشهای‌الكترونیك ………………………………………………………………………………. 21 محاسبة نور ……………………………………………………………………………………………….. 22 كلك‌های عكاسی ………………………………………………………………………………………….. 22 كاربرد عكس ………………………………………………………………………………………………. 24 «عكس موفق» و «عكس خوب» ……………………………………………………………………… 25 فصل سوم: موضوع عكاسی ………………………………………………………………………… 27 بینش و عكسبرداری ……………………………………………………………………………………. 28 نكاتی دربارة سوژه‌های فتوژنیك ………………………………………………………………….. 28 سوژة فتوژنیك و ویژگی‌های آن …………………………………………………………………… 28 فنون و شیوه‌های فتوژیك …………………………………………………………………………….. 29 نكاتی دربارة سوژه‌های فتوژنیك ………………………………………………………………….. 30 فنون و شیوه‌های غیرفتوژیك………………………………………………………………………… 31 سیاه و سفید گرافیك ……………………………………………………………………………………. 32 مركز توجه …………………………………………………………………………………………………. 33 تغییر شكل: بدنمایی و كج شكلی ……………………………………………………………………. 33 عكسهای گروهی …………………………………………………………………………………………. 34 تصاویر كار ………………………………………………………………………………………………… 34 تصاویر حیوانات …………………………………………………………………………………………. 34 تصاویر ورزشی …………………………………………………………………………………………. 35 حركت ………………………………………………………………………………………………………… 37 مردم …………………………………………………………………………………………………………. 37 عكسهای شبانه ……………………………………………………………………………………………. 38 در داخل خانه………………………………………………………………………………………………. 39 فصل چهارم: نقد ………………………………………………………………………………………….. 40 تعریف نقد ………………………………………………………………………………………………….. 41 انواع نقد …………………………………………………………………………………………………….. 42 روابط منتقد و هنرمند ………………………………………………………………………………….. 43 تعریف توصیف …………………………………………………………………………………………… 44 توصیف فرم ……………………………………………………………………………………………….. 45 اهمیت توصیف برای خواننده ………………………………………………………………………… 45 تفسیر عكس…………………………………………………………………………………………………. 46 تعریف تفسیر ………………………………………………………………………………………………. 47 نظریة‌زیبایی شناسی …………………………………………………………………………………….. 48 نوشتن دربارة عكس ……………………………………………………………………………………. 49 مشاهدة اثر و یادداشت‌برداری ……………………………………………………………………… 50 سخن‌گفتن دربارة عكس ……………………………………………………………………………….. 51 فصل پنجم: عكاسی و تبلیغات …………………………………………………………………….. تعریف تبلیغ ………………………………………………………………………………………………… 52 نظام تبلیغ …………………………………………………………………………………………………… 53 تبلیغ در مقایسه با منابع اطلاعاتی و انتشاراتی ………………………………………………… 53 تبلیغ در مقایسه با بخش خدمات ……………………………………………………………………. 53 اصول كار تبلیغ …………………………………………………………………………………………… 54 مشكل‌یابی و مشكل‌گشایی …………………………………………………………………………….. 54 ترویج خوداتكایی …………………………………………………………………………………………. 54 فراگیری زبان تبلیغات ………………………………………………………………………………….. 55 توجه آرمانهای اسلامی و فرهنگ ملی ……………………………………………………………. 55 در نظر گرفتن امكانات ملی …………………………………………………………………………… 55 همبستگی با نهادهای مردمی …………………………………………………………………………. 55 پرهیز از روزمرگی و قالبهای كلیشه‌ای ………………………………………………………….. 56 آموزش مداوم عناصر تبلیغی ……………………………………………………………………….. 56 فلسفة وجودی نظام تبلیغ ……………………………………………………………………………… 56 مقصود از «روانشناسی تبلیغات» چیست؟ ………………………………………………………. 58 دیر باوران …………………………………………………………………………………………………. 59 روشهای تبلیغاتی ………………………………………………………………………………………… 59 روش نفی و اثبات ……………………………………………………………………………………….. 59 روش شرطی ………………………………………………………………………………………………. 60 روش طرح ناگهانی ………………………………………………………………………………………. 61 روش استدلال …………………………………………………………………………………………….. 62 شبه استدلال ……………………………………………………………………………………………….. 62 عرصه‌های كاربر و روشهای تبلیغاتی ……………………………………………………………. 63 تبلیغات سیاسی…………………………………………………………………………………………….. 63 تبلیغات فرهنگی…………………………………………………………………………………………….. 63 تبلیغات تجاری …………………………………………………………………………………………….. 64 هدف تبلیغ……………………………………………………………………………………………………. 64 رابطه مبلغ و تبلیغ ……………………………………………………………………………………….. 65 ارتباطات …………………………………………………………………………………………………….. 66 روشهای ابلاغ …………………………………………………………………………………………….. 67 تبلیغ رخ به رخ (انفرادی) ………………………………………………………………………………. 68 تبلیغ گروهی ……………………………………………………………………………………………….. 69 تبلیغ طریقه‌ای ……………………………………………………………………………………………… 69 تبلیغ نتیجه‌ای ………………………………………………………………………………………………. 69 تبلیغ انبوهی ………………………………………………………………………………………………… 70 الهام از قرآن……………………………………………………………………………………………….. 70 تاریخچه سالهای سال پیش، حتی قبل از اینكه عكاسی اختراع و تصویر ثبت شود، اساس آن یعنی جعبة تاریك وجود داشت و مورد استفاده قرار می‌گرفت: این وسیلة ساده را ابن‌هیثم دانشمند مسلمان در قرن پنجم هجری/یازدهم میلادی برای مشاهدة كسوف به كار برده بود و نقاشان ایتالیایی از قرن شانزدهم میلادی آن را برای طراحی دقیق منظره‌ها و ملاحظة دورنمایی صحیح به كار می‌بردند. سیاه‌شدن املاح نقره در اثر تابش نور نیز از طرف برخی از دانشمندان، از جمله شولتسر آلمانی از سال 1727 مورد مطالعه قرار گرفته بود. در سال 1802 وج وود انگلیسی بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره نقشهای شفافی به دست آورد. این سال در تاریخ عكاسی اهمیت زیادی دارد. اما در حقیقت شناسایی این اعمال جدا از هم،‌ به معنای كامل كلمه، اختراع عكاسی را تشكیل نمی‌داد. بالاخره بین سالهای 1822، 1826 یك مخترع فرانسوی به نام نیسفورنی‌یپس برای اولین بار، توانست تصویر پدید آمده در جعبة تاریك را ضبط و ثبت كند و تا حدی به آن ثبات ببخشد. وی دانشمند بزرگی بود، اما برای عملی ساختن و توسعه بخشیدن به اختراع خود به همكار ثروتمندی نیاز داشت. تا اینكه در سال 1829 با یك فرانسوی دیگر، كه نقاشی مرفه بود و ضمناً تجربه‌های با ارزشی در زمینة عدسیها و جعبة تاریك داشت شریك شد و هر دو در راه كشف ثبت تصویر روی صفحة‌های مسی نقره اندود («لوحه سیمین») قدم برداشتند. آن روزها اختراع جدید هنور اسمی نداشت. بعد از مرگ نی‌یپس (1833)، شریكش این شیوه را دگرئوتیپی و تصاویر آن را داگرئوتیپ نامید، زیرا اسم خودش لویی‌داگر بود. سالها بود،‌ واژة فتوگرافی مركب از دو كلمة یونانی فتوس (photos) به معنی نوروگرافس (graphos) به معنای نوشتن جای نام قبلی را گرفت. در سال 1835 شیمیدان انگلیس تالبوت توانست روی كاغذهای شفاف نگاتیوهای بهتری به دست آورد. بالاخره در سال 1874، یك شركت انگلیسی اولین شیشه‌های خشك عكاسی را به بازار عرضه كرد و عكاسی جنبه عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شكنندگی، هنوز دایرة عمل را محدود می‌كرد، تا اینكه چندی بعد فیلم جای شیشه را گرفت و عكاسی آماتوری رواج قابل ملاحظه‌ای یافت. رنگ در سالهای اخیر عكس رنگی در مقایسه با عكس سیاه و سفید رواج فوق‌العاده زیادی یافته است. آنچه تجارب زیاد عكاس رنگی را نشان می‌دهد این است كه رنگ نیز یكی از عناصر تصویر است، مانند عناصر دیگر آن. باید دانست كه رنگ، به تنهایی ندرتاً قادر است توجه ببیننده را جلب كند. بیش از هر چیز باید گفت كه رنگ به تنهایی قادر است اختلاف دو ناحیه را كه در عكس سیاه و سفید ممكن است محسوس نباشد، به خوبی نشان دهد. هم‌آهنگی و تضاد رنگ‌ها جای بحث زیادی دارد و با استفاده از هر یك از این دو ویژگی می‌توان تصاویر بسیار زیبایی پدید آورد. رنگ چنانچه هست و آنچنان كه ما می‌بینیم در اولین قدم عكاسی رنگی، نخستین سؤالی كه پیش می‌آید این است كه: « رنگ چیست؟ آسمان چرا آبی است؟ گل چرا قرمز است؟» در جواب گفته می‌شود: «آسمان آبی است، چون فقط اشعه آبی را منعكس می‌كند. گل سرخ است، به دلیل اینكه جز اشعه سرخ پرتوهای دیگری را منعكس نمی‌كند.» اما چنین پاسخی وقتی می‌تواند كاملاً صحیح باشد كه در دنیا فقط یك رنگ سرخ وجود داشته باشد. در صورتی كه می‌دانیم چنین نیست. گلی كه از آن بحث می‌كنیم حتماً بهتر است از گلهای دیگر اشعة سرخ را منعكس می‌كند ولی اشعة سبز، زرد، آبی را كاملاً جذب نمی‌كند و به نسبت كمی و زیادی آنها گفته می‌شود كه این سرخ مایل به نارنجی یا مایل به بنفش و غیره است. بدین ترتیب نتیجه می‌گیریم كه در طبیعت رنگ خالص وجود ندارد و آنچه می‌بینیم تركیباتی از انواع مختلف رنگهاست. رنگ و نور . به این نكته باید خوب توجه داشت كه «رنگ بدون نور معنی ندارد» و در حقیقت یكی بدون دیگری نمی‌تواند وجود داشته باشد. از آنجه كه نور پیوسته در حال تغییر است. مسئله عكاسی رنگی پیچیده و مشكل می‌شود، زیرا مواد حساس فیلمها توانایی و خاصیت تعبیر و تفسیر چشم انسان را ندارد و آنچه را كه در حقیقت وجود دارد عیناً ثبت می‌كند. هر گاه نور از لحاظ «شدت» تغییر یابد (گلی كه در نور ضعیف تیره به نظر می‌آید در نور آفتاب روشن دیده خواهد شد.) از لحاظ «كیفیت» نیز تغییر می‌كند و اینجا مسئله مهمی پیش می‌آید كه همانا درجة حرارت رنگ است. وقتی از موضوعی عكس رنگی گرفته شود‌ رنگهای آن تحت تأثیر «حرارت رنگ» به صورت متفاوت روی مادة حساس فیلمها اثر خواهد كرد. عواملی كه در این تغییرات مؤثرند عبارتند از: جنس و طبیعت و منبع نور (نور خورشید یا نور مصنوعی)، موضوع در سایه است یا زیر آفتاب، فصل، ساعت روز،‌ وضع آسمان، موقعیت جغرافیایی محل و غیره… مشكل كار در اینجاست كه چشم انسان اگر هم قادر به تخمین «شدت» نور باشد. از تجزیه و درك «كیفیت»‌ آن عاجز است. درجة حرارت رنگ در فیزیك گفته می‌شود كه اگر به فلزی حرارت داده شود. بر حسب مقدار گرمایی كه به آن می‌رسد و به تدریج بالا می‌رود نورهای رنگی متفاوتی چون سرخ تیره، سرخ روشن، نارنجی، زرد، سفید و سفید مایل به آبی از آن ساطع خواهد شد.  با توجه به این نكته، می‌توان تصور صحیحی از كیفیت نور و چگونگی رنگی كه منابع مختلف نور دارند پیدا كرد. همین است كه حرارت رنگ نام دارد این است كه درجة حرارت رنگ یكسان نمی‌ماند و برحسب فصل سال، ساعت روز، منطقه جغرافیایی، شرایط جوی و غیره تغییر می‌كند. برای مثال اگر نور خورشید را در هوای روشن در نظر بگیریم ملاحظه خواهیم كرد كه عكسی كه در وسط روز گرفته شود اغلب رنگ حاكم در آن رنگ «آبی»‌ خواهد بود، در حالی كه اگر در همان محل، صبح اندكی بعد از طلوع خورشید یا عصر كمی پیش از غروب عكس بگیریم رنگ حاكم «سرخ» خواهد بود. این موضوع به این شكل توجیه می‌شود كه درجة حرارت رنگ در حوالی ظهر 5000 تا 6000 درجة كلوین است، در حالی كه صبح و عصر به 3000 تا 4000 درجه كاهش می‌یابد. نور روز خورشید در موقع طلوع و غروب      2000 تا 3000 درجه كلوین نور صبح و عصر در هوای آفتابی      3000 تا 4000 درجه كلوین نور وسط روز در هوای آفتابی          5000 تا 6000 درجه كلوین آسمان آبی                                               13000              درجة كلوین نور مصنوعی یا نور چراغ لامپهای برق معمولی                                  2000 تا 3000  درجة كلوین لامپهای هالوژن                             34000             درجة كلوین لامپهای فلاش منیزیم آبی                5000 تا 6000  درجة كلوین فلاش الكترونیك                          6000               درجة كلوین توجه: این درجه‌ها وقتی صحیح است كه لامپهای نور ولتاژ برق كامل و ثابت باشد. در لامپهای كار كرده یا هنگامی كه جریان برق ضعیف است رنگ نور زیادتر و درجه كلوین پایین‌تر خواهد بود. نور سفید و رنگ‌ها پیشتر گفتیم كه نور سفید مركب از تعداد بیشماری پرتوهای رنگین تكرنگ است كه طیف مرئی خورشید را به وجود می‌آورد. اما به طور كلی آن را می‌توان به سه ناحیة بزرگ اصلی تقسیم كرد كه عبارتند از: «آبی بنفش» «سبز»، «قرمز»، كه از تركیب پرتوهای این سه رنگ اصلی كه آنها را رنگهای اولیه نیز می‌گویند همة رنگهای دیگر را می‌توان پدید آورد. همین كه یك قسمت از پرتوهای نور سفید از میان برود، بلافاصله چشم احساس رنگ خواهد كرد. رنگ یك جسم در حقیقت نتیجة كاهشی است كه در مجموعة پرتوهای نور سفید ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر، به علت جذب بعضی و انعكاس بعضی دیگری از پرتوهایی است كه بر چمن می‌تابد كه چشم آن را سبز می‌بیند زیرا چمن همة پرتوها را جذب كرده است جز آنهایی كه تشكیل دهندة رنگ سبز هستند. سیب قرمز دیده می‌شود چون تمام تشعشات نور را جذب می‌كند جز آنهایی كه از اختلاط‌شان رنگ قرمز پدید می‌آید. هنر دیدن وضوح تصویر و نور صحیح دو شرط اساسی برای موفقیت عكاس در برداشتن عكس از نظر فنی است. عكسی را از نظر فنی می‌توان «عكس خوب دانست كه محاسبة نور آن صحیح انجام بگیرد و تمام جزئیات آن در حد كافی از وضوح برخوردار باشد. اما هر تصویری كه از لحاظ فنی صحیح و خوب باشد. الزاماً‌ عكس‌ جالبی نیست. در موقع گرفتن عكس، اگر قلب و روح انسان در برابر موضوعی كه انتخاب كرده است از احساس خالی باشد، حساس‌ترین فیلم‌ها هم نخواهد توانست كوچكترین خدمت و كمكی بكند، زیرا عكس خوب با داشتن معنی و مفهوم و با برخورداری از محتوی و فرم، باید بتواند توجه بیننده را جلب كند و مدتی معطوف خود نگهدارد. از لحاظ فرم، یعنی طرز قرار گرفتن خطها، سطحها، حجمها، و شكلها، كه در حقیقت هر تصویری از همین اجزاء‌ تشكیل می‌گردد. از اصول و قواعد كمپوزسیون (تركیب‌بندی) می‌توان كمك گرفت. وقتی عكس خوبی را تماشا می‌كنید، بلافاصله نظرتان به موضوع آن جلب می‌شود. سپس مشاهده می‌كنید كه (1) عناصر تصویر به كمك طرح و شدت و ضعف رنگها، با موضوع اصلی ایجاد هم‌آهنگی كرده‌اند، و (2) هیچ‌ چیزی نیست كه توجه بیننده را از موضوع اصلی منحرف كرده به سوی خود بكشاند. در نتیجه، از مجموعة تصویر احساس توازن و تعادل می‌شود. وظیفه عكاس هنرمند است كه تركیبها را بیابد، جدا سازد و برای تماشای دیگران آماده كند. آنچه نظر یك عكاس را جلب می‌كند بی‌شك چیزی است كه با روح و فكر و سرشت او پیوند دارد، چرا كه او را وادار به انتخاب یكی و انصراف از دیگری می‌كند. عناصر گرافیكی تصویر آنچه در یك عكس مهم است وسیله‌ای نیست كه آن را گرفته، بلكه عكاسی است كه آن را پدید آورده است. این عكاس است نه دوربین كه بهترین عكسها را به وجود می‌آورد. بیان هنری امری است فطری و غریزی و اكثراً بیش از معلومات و اطلاعات به احساسات نیاز دارد. كادربندی انتخاب یك مربع یا مستطیل، به اصطلاح چهارچوبی، است كه موضوع را در برمی‌گیرد، اغلب اوقات این كار لحظه‌ای پیش از گرفتن عكس در داخل پنجره دید (ویزور) انجام می‌پذیرد. برای یك عكاس خوب، كادربندی یك موضوع عبارت است از لحاظ كردن آن به هنگام عكسبرداری در داخل چهارضلع پنجرة دید به طرزی مناسب. ابعاد موضوع هر چه باشد، امكان كادرگیریهای متعدد وجود دارد. از صحنه‌های خیلی كلی تا جزئیات، به اصطلاح دیگر از پلان كلی تا پلان جزئی. پلان یا نمای كلی. موضوع را با محیطش نشان می‌دهد. مانند ساختمانی در میان یك منظره. نمای متوسط. كادربندی فشرده‌تری دارد و روی موضوع اصلی بیشتری تأكید می‌كند، بی‌آنكه جای زیادی برای اطراف آن باقی بگذارد، این شیوة كادربندی برای صفحه‌های داستانی كه از موضوعهای زنده گرفته می‌شود بسیار مناسب است. نمای نزدیك قسمت اصلی موضوع را شامل می‌شود، بدون آنكه متضمن محیط و جوانب باشد: مانند كودكی در گهواره. نمای درشت. فقط حاوی پرمعنی‌ترین قسمت موضوع است: مانند دست،‌ صورت،‌ گلبرگهای یك گل و غیره …. می‌توان گفت: كه نمای درشت بر روی جزئیاتی انگشت می‌گذارد كه خود می‌تواند موضوع مستقلی باشد. به این ترتیب قدرت بیان منحصر به فردی به تصویر می‌بخشد. نمای درشت به شدت مورد توجه عكاسان مدرن است زیرا توجه انسان را به جزئیاتی جلب می‌كند كه چشم معمولاً به تجزیه و تحلیل آن نمی‌پردازد. نقطه دید جایی است كه چشم بیننده یا عدسی دوربین قرار دارد و یكی از اركان اساسی عكاسی محسوب می‌شود. زیرا پرسپكتیو موضوع فقط به آن بستگی دارد. نقطه دید پایین. پلانهایی را كه به طور طبیعی قرار دارند در هم می‌فشارد و چنان به نظر می‌رسد كه اشیا را به هم نزدیك كرده و به روی هم انداخته است. ارتفاع اشیایی را كه در پلان (پیشزمینه) واقع‌اند تشدید می‌كند. خط افقی را پایین می‌آورد. نقطه دید بالا. پلانها را از هم جدا می‌كند و به نظر می‌رسد. كه اشیا از هم دور شده‌اند. ارتفاع اشیاء واقعی در پلان اول می‌كاهد. گویی به زمین چسبیده‌اند. خط افق را بالا می‌برد. نقط دید طبیعی. همان است كه به آن عادت كرده‌ایم و انتخاب نقطه دید، عامل اساسی در عكاسی است. روش شرطی ایوان پتروریج پاولوف (1849 1936) دانشمند شوروی را بی‌شك می‌توان یكی از كسانی دانست كه تحقیقات مربوط به یادگیری را در مسیر دقیق علمی هدایت كردند. تحقیقات آزمایشهای پاولوف در كتاب معروف وی به نام بازتابهای شرطی (1927) منتشر شده‌اند. دانش‌آموزی را در نظر بیاورید كه در سالهای اول دبستان به خاطر ضعف معلم یا كمی پشت كار خود و یا هر دوی اینها پیشرفت چندانی در درس خواندن نداشته است به خاطر ناراحت‌هایی كه شكست كودكان بدنبال دارد، این عدم توانایی دانش‌آموز ممكن است سبب پاسخ اضطراب و نفرت در كودك شود، یاد نگرفتن درست خواندن را بنا به آزمایش فوق محرك‌ طبیعی یا محرك غیرشرطی و پاسخ اضطراب و نفرت را پاسخ طبیعی به این محرك، یا پاسخ غیرشرطی، می‌نامیم احتمال دارد كه كودك از طریق قانون شرطی شدن نه تنها از درس خواندن بلكه از معلم درس نیز متنفر شود، و از دیدن او دچار اضطراب و نگرانی گردد. در اینجا معلم محرك شرطی سطح اول نفرت و نگرانی پاسخ شرطی سطح اول است. باز هم احتمال دارد كه كودك نه تنها از درس خواندن و معلم بلكه از هر كار و فعالیت دیگری كه از سوی معلم سرچشمه بگیرد متنفر گردد. در اینجا فعالیتهای معلم محرك شرطی سطح دوم، و پاسخ اضطراب و نگرانی پاسخ شرطی سطح دوم هستند. احتمال دارد كه نه تنها معلم، درس خواندن و فعالیتهای مربوط به انكه سایر فعالیتهای مدرسه نیز سبب نگرانی كودك بشوند و مورد نفرت وی قرار گیرند. در اینجا سایر فعالیتهای مربوط به مدرسه نقش محرك شرطی سطح سوم، و نفرت و اضطراب پاسخ شرطی سوم هستند. و بالاخره ممكن است خود مدرسه به طور كلی مورد تنفر كودك قرار گیرد و برای او ترس‌انگیز بشود. در این حال مدرسه محرك شرطی سطح چهارم و پاسخ اضطراب و ترس پاسخ شرطی سطح چهارم است. هر چه تعداد سطوح شرطی بالا افزایش یابد. از شدت و نیروی پاسخ كاسته‌ می‌شود.  نظریات پاولوف اساس یكی از رایج‌ترین و در عین حال خطرناك‌ترین روشهای تبلیغاتی است كه آن را روش «شرطی» می‌‌نامیم. اولین آزمایشهای یادگیری پاولوف در مورد سگها به صورتی بسیار دقیق انجام شد. وی توانست با اجراء یك عمل جراحی در گلو و غدة بزاق سگ مقدار بزاقی را كه در شرایط آزمایشی ترشح می‌شد بدقت اندازه بگیرد. اساس نظریة بازتابهای شرطی پاولوف از آزمایش ساده و معروف وی استخراج شده است: اگر لحظه‌ای پیش از گذاشتن تكه‌ای گوشت در دهان یك سگ زنگی را به صدا درآوریم، و این عمل را چندین بار تكرار كنیم، موقعی می‌رسد كه زنگ به تنهایی سبب ترشح بزاق دهان سگ می‌گردد. به عقیدة پاولوف، بر اثر مجاورت زمانی محرك شرطی (زنگ) و محرك غیرشرطی (گوشت) از طریق رد و بدل امواج مغزی، میان مراكز عصبی این دو پیوند برقرار می‌گردد كه سبب می‌شود محرك شرطی مركز مربوط به محرك غیرشرطی را برانگیزد و ترشح غدد بزاق دهان سگ (پاسخ شرطی) را ایجاد كند. قانون شرطی پاولوف باتمام سادگی آن یكی از معروفترین كشفیات روانشناسی قرن حاضر است. نظریات پاولوف اساس یكی از رایجترین و در عین حال خطرناك‌ترین روشهای تبلیغاتی است كه آن را روش «شرطی»‌ می‌نامیم. روش طرح ناگهانی بسته به موضوع پیام و زمینة اجتماعی آن از روش طرح ناگهانی استفاده می‌شود، مانند قطع فیلم سینمایی در سینماها و تبلیغ تجارتی در میان آن، و یا قطع برنامه‌های رادیو و تلویزیون برای اعلام خبرهای بسیار مهم و غیره. برای استفاده از روش طرح ناگهانی در تبلیغات سعی می‌شود زمینه طرح مورد علاقه و توجه شدید مخاطب باشد. گاهی اوقات برای استفاده از این روش شیوه‌های ابتكاری استعمال می‌شود. به عنوان مثال كارخانة‌ كفش ملی كه آرم آن تصویر یك فیل است، در ابتداء تأسیس آن، فیل بزرگی را در میدان امام‌حسین كه آن روز میدان فوزیه نامیده می‌شد به هوا كرد. هیچ كس انتظار دیدن فیلی به ابعاد واقعی در هوا نداشت و همین عامل سبب تبلیغ بهتر برای كارخانة مذكور می‌شد. باید توجه داشت استفاده از روش طرح ناگهانی دارای  محدودیت است. كه اگر به صورت مرتب و پی‌در پی صورت پذیرد كاربرد اختصاصیش را از دست می‌دهد. روش استدلالی همان طوری كه روش تبلیغات شرطی را خطرناك‌ترین روش تبلیغاتی نامیدیم، این روش را باید بهترین و مفیدترین روش تبلیغات نامید. زیرا اساس این روش را تعقل و تفكر تشكیل می‌دهد. تبلیغات استدلالی سبب رشد جامعه  و ارتقاء سطح فرهنگ ملی می‌شود. این روش دو شرط مهم لازم دارد: نخست افزایش سطح دانش عمومی و كاهش بیسوادی و رشد فرهنگ چشمی و گوشی و دوم حقانیت پیامی كه مورد تبلیغ قرار می‌گیرد. بی‌تردید از بین همة‌ روشهای تبلیغی، آن روشی كه بیشتر مورد تأكید دین اسلام است روش استدلالی است به هر حال روش استدلالی زیربنای كار تبلیغی سالم و اسلامی است. شبه استدلال مقصود از «شبه استدلال» ‌مجموعه‌ای از روشهای تبلیغی است كه مبلغ برای فریب افكار عمومی در جهت هدفهای خود به كار می‌گیرد. اگر به كار رفتن این روشها یا بهتر بگوییم ترفندهای تبلیغی خطرناك است، ناشناختن این روشها خطرناك‌تر است. زیرا عدم شناسایی این روشها و ترفندهای تبلیغی سبب تأثیرگذاری جدی آنها بر افكار عمومی مردم جهان،‌ بویژه مردم جهان سوم شده است. هدف عمومی از این ترفندها و روشها، ایجاد تصویری از یك بیان و منطق استدلالی است كه مخاطب را به حقانیت پیام مبلغ متقاعد كند. به این دلیل به این روشها و ترفندها در «شبه استدلال» می‌گوییم.

  • پروژه طراحی سیستم ارزیابی مناقصه كنندگان در طرح‌های عمرانی

    پایان نامه طراحی سیستم ارزیابی مناقصه كنندگان در طرح‌های عمرانی,پروژه طراحی سیستم ارزیابی مناقصه كنندگان در طرح‌های عمرانی,تحقیق طراحی سیستم ارزیابی مناقصه كنندگان در طرح‌های عمرانی,دانلود پایان نامه طراحی سیستم ارزیابی مناقصه كنندگان در طرح‌های عمرانی,سیستم ارزیابی,طراحی,مقاله طراحی سیستم ارزیابی…

  • دانلود تحقیق پاورپوینت آنفلوآنزا

    دانلود تحقیق پاورپوینت آنفلوآنزا دانلود فایل فایل حاضر در 49 اسلاید تهیه گردیده است اسلاید 1) عنوان : آنفلوآنزا پاندمی قریب الوقوع اسلاید 2)  1) سه نوع: - A, B, C 2) آنتی ژن سطحی: - H (هماگلوتینین) - N…

  • پایان نامه بررسی آثار مثلی یا قیمی بودن اموال در حقوق ایران

    پایان نامه بررسی آثار مثلی یا قیمی بودن اموال در حقوق ایران دانلود فایل پایان نامه بررسی آثار مثلی یا قیمی بودن اموال در حقوق ایران چکیده در عقود و قراردادها هدف اصلی هر یک از طرفین عقد به دست…

  • سورس کد حسابداری شخصی ودود 1.1.4.3

    دانلود,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود طرح توجیهی,دانلود فایل,دانلود کتاب,دانلود گزارش کارآموزی,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نرم افزار حسابداری ودود,دانلود نمونه سوالات,سورس کد حسابداری شخصی ودود 1.1.4.3,سورس کد حسابداری شخصی ودود 1143,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی,نرم افزار حسابداری دانلود فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ظرفیت سنجی یا مدیریت ظرفیت

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش ظرفیت سنجی یا مدیریت ظرفیت دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش ظرفیت سنجی یا مدیریت ظرفیت در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و…

  • پاورپوینت مراحل و قوانین ثبت اختراع

    پاورپوینت مراحل و قوانین ثبت اختراع دانلود فایل پاورپوینت مراحل و قوانین ثبت اختراع این فایل در قالب پاورپوینت و در 23 اسلاید تهیه گردیده است: قسمتی از متن اسلاید ها: اسلاید یک) پروانه ثبت اختراع و مراحل ثبت آن…

  • مقاله اختلالات هویت جنسی

    دانلود مقاله اختلالات هویت جنسی,مقاله اختلالات هویت جنسی دانلود فایل مقاله اختلالات هویت جنسی قسمتهایی از متن: اختلالات هویت جنسی «هویت جنسی(Gender Identity)» بازتاب احساس مردانگی یا زنانگی فرد است. هر كودكی تاسن  2-3  سالگی باور محكمی‌در مورد مرد یا…

  • مدیریت موقعیت با استفاده از ساختارهای چند جهشه در شبکه های مخابراتی نسل آینده

    تحقیق مدیریت موقعیت با ساختارهای چند جهشه,شبکه های مخابراتی نسل آینده,مدیریت موقعیت با استفاده از ساختارهای چند جهشه در شبکه های مخابراتی نسل آینده دانلود فایل در 98 صفحه با فرمت پی دی اف با فهرست مطالب، اشکال و منابع…

  • گزارش کاراموزی چرخدنده ها

    چرخدنده,دانلود گزارش کارآموزی چرخدنده ها,کاراموزی چرخدنده ها,کارورزی چرخدنده ها,گزارش کاراموزی چرخدنده ها دانلود فایل گزارش کاراموزی چرخدنده ها در 23 صفحه ورد قابل ویرایش انواع چرخدنده ها چرخدنده های صاف یا سادهSuper Gears كه در شكل(13-1) می بینیم برای انتقال…

  • پایان نامه اثر پارامتر های هندسی بر روی انتقال حرارت و افت فشار در طراحی مبدل های حرارتی لوله پره دار صفحه ای

    پایان نامه اثر پارامتر های هندسی بر روی انتقال حرارت و افت فشار در طراحی مبدل های حرارتی لوله پره دار صفحه ای دانلود فایل پایان نامه اثر پارامتر های هندسی بر روی انتقال حرارت و افت فشار در طراحی…

  • پایان نامه بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آستارا

    بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان,پایان نامه بررسی میزان اضطراب,پایان نامه بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آستارا,دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آستارا دانلود فایل پایان نامه بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور…

  • مقاله روشهای مختلف ابیاری

    مقاله روشهای مختلف ابیاری دانلود فایل مقاله  روشهای مختلف ابیاری  مختصری درباره تاریخچه آبیاری روش كار دستگاه های آبیاری تحت فشار روش ها و دستگاه های مختلف آبیاری تحت فشار معرفی روش آبیاری بارانی كلاسیك اجزاء تشكیل دهنده روش آبیاری…

  • پروژه مالی صنعت چین چین به همراه چارت سازمانی

    دانلود فایل پروژه مالی  صنعت چین چین به همراه چارت سازمانی كلیات مجتمع كشت و صنعت چین چین )سهامی عام ) در تاریخ 14/8/1353 به صورت شركت سهامی خاص تأسیس شده و طی شماره 1296 در اداره ثبت شركت ها…

  • مقاله وظیفه مادر و تربیت فرزند در سال های آغاز زندگی

    پروژه وظیفه مادر و تربیت فرزند در سال های آغاز زندگی,تحقیق وظیفه مادر و تربیت فرزند در سال های آغاز زندگی,دانلود تحقیق وظیفه مادر و تربیت فرزند در سال های آغاز زندگی,مقاله وظیفه مادر و تربیت فرزند در سال های…

  • مقاله اصول و اهداف عدالت ترمیمی

    مقاله اصول و اهداف عدالت ترمیمی دانلود فایل مقاله اصول و اهداف عدالت ترمیمی چگونه عدالت ترمیمی متفاوت از نظام كیفری سنتی است؟ نظام سنتی رسیدگی به جرم، به سمت منحرف نمودن بزه دیده از جایگاه واقعی او گرایش دارد…

  • پاورپوینت كدینگ و اینكدینگ اطلاعات در شبكه‌های كامپیوتری

    پاورپوینت كدینگ و اینكدینگ اطلاعات در شبكه‌های كامپیوتری دانلود فایل پاورپوینت كدینگ و اینكدینگ اطلاعات در شبكه‌های كامپیوتری اسلاید یک چکیده در این کتاب سعی شده است که تمامی مطالب بصورت آسان برای درک بهتر مفاهیم ارائه گردد. در جمع…

  • مجموعه نهم مقالات مدیریت مالی ، سود

    اعضای حرفه حسابداری,افق زمانی در بازار سرمایه,امکان پیش بینی سود در بورس,پایداری سود در بورس,توانایی حاکمیت شرکت,شاخص محافظه کاری,مجموعه نهم مقالات مدیریت مالی ، سود,مقاله ارزشهای اخلاق شرکتی,مقاله حسابداری,مقاله شاخص کیفیت سود,مقاله فرهنگ شرکتی,مقاله کیفیت سود,مقاله مدیریت مالی,نرخ بازده داراییهای…

  • پایان نامه بررسی جایگاه و نقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی

    بررسی جایگاه و نقش حقوق بشر دوستانه,بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی,پایان نامه بررسی جایگاه و نقش حقوق بشر,پایان نامه بررسی جایگاه و نقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی,حقوق بشر دوستانه در اسلام دانلود…

  • کارآفرینی سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی شرق

    سازمان مدیریت,کارآفرینی سازمان مدیریت,کارآفرینی سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی شرق(کارخانه تولید گچ),مدیریت صنعتی نمایندگی شرق دانلود فایل کارآفرینی سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی شرق قسمتی از متن: عنوان طرح کسب و کار: کارخانه تولید گچ ابعاد و مساحت محل اجرای طرح: کارخانه…

  • پژوهش علل فرار دختران نوجوان بین سنین 15 تا18 سال از خانه

    پژوهش علل فرار دختران نوجوان بین سنین 15 تا18 سال از خانه,نامساعد بودن و جو عاطفی خانواده,و فشار روانی ناشی از محدودیت های ایجاد شده,وجود ارتباط بین دختر و پسر دانلود فایل پژوهش علل فرار دختران نوجوان بین سنین 15…

  • بررسی گیاه کلم قمری به صورت لاتین

    بررسی گیاه کلم قمری به صورت لاتین,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل Kohlrabi, Brassica oleracea var. gongylodes, is an herbaceous biennial grown for its…

  • پایان نامه بررسی تاثیر خصوصی سازی در صنعت بیمه بر کارایی بیمه در ایران

    پایان نامه بررسی تاثیر خصوصی سازی در صنعت بیمه بر کارایی بیمه در ایران دانلود فایل پایان نامه بررسی تاثیر خصوصی سازی در صنعت بیمه بر کارایی بیمه در ایران چکیده خصوصی سازی و آزاد سازی به عنوان راهکارهایی بوده…

  • مقاله آشنایی با مرکز دیسپاچینگ

    مقاله آشنایی با مرکز دیسپاچینگ دانلود فایل مقاله آشنایی با مرکز دیسپاچینگ سیستم های جمع آوری اطلاعات شروع سیستم های مدرن جمع آوری اطلاعات و كنترل (Supervisory Control and Data ) كه امروزه در ایران از آن با نام دیسپاچینگ  یاد…

  • مبانی نظری الگوهای تدریس

    مبانی نظری الگوهای تدریس,مبانی نظری و پیشینه پژوهش الگوهای تدریس (فصل دو) دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش الگوهای تدریس (فصل دو) در ۴۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه…

  • پردازش زیستی برای پوشاك و منسوجات هوشمند

    پردازش زیستی برای پوشاك و منسوجات هوشمند دانلود فایل پردازش زیستی برای پوشاك و منسوجات هوشمند مقدمه رفتار پشم با آنزیم ها ضدچروكی كربونیزاسیون (تقطیر تخریبی) ابریشم خلاصه افزودن آنزیم ها به پنبه جلادهی زیستی (زیست جلادهی) سفیدكاری (رنگبری) بیواسكورینگ…

  • پروژه کارآفرینی تولید و نصب ایزوگام

    ایزوگام,پروژه کارآفرینی تولید و نصب ایزوگام,پروژه کارافرینی تولید و نصب ایزوگام,توجیه اقتصادی تولید و نصب ایزوگام,تولید,دانلود پروژه تولید و نصب ایزوگام,دانلود کارآفرینی تولید و نصب ایزوگام,طرح توجیه فنی تولید و نصب ایزوگام,طرح توجیهی تولید و نصب ایزوگام,کارآفرینی تولید و نصب…

  • گزارش کارآموزی نیروگاه برق شازند

    برق,دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه برق شازند,شازند,کاراموزی نیروگاه برق شازند,کارورزی نیروگاه برق شازند,گزارش کارآموزی نیروگاه برق شازند,گزارش کاراموزی نیروگاه برق شازند,نیروگاه دانلود فایل گزارش کارآموزی نیروگاه برق شازند در 39 صفحه ورد قابل ویرایش فهرست مطالب عنوان                                                                                صفحه مشخصات فنی…

  • مقیاس ارزشیابی هوش حسی - حرکتی کودك

    مقیاس ارزشیابی هوش حسی - حرکتی کودك دانلود فایل مقیاس ارزشیابی هوش حسی - حرکتی کودك بخش نخست-1 مقدمهمقیاسهای شناخته شده ای که با عنوان تستهای نوزادان یا کودکان شیر خوار وجود دارند ( و از نمونههای بارز آنها مقیاس…

  • گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران

    آموزشگاه,تابران,حسابداری,دانلود گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران,کاراموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران,کارورزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران,کامپیوتر,گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران,گزارش کاراموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران دانلود فایل گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران در…

  • گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن

    آبسال,بخشهای مختلف كارخانه آبسال,دانلود گزارش کارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن,كارخانه,کاراموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن,کارورزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن,گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و…

  • گزارش کاراموزی هارمونیك های بانكهای خازنی

    دانلود گزارش کارآموزی هارمونیك های بانكهای خازنی,کاراموزی هارمونیك های بانكهای خازنی,کارورزی هارمونیك های بانكهای خازنی,گزارش کاراموزی هارمونیك های بانكهای خازنی دانلود فایل گزارش کاراموزی هارمونیك های بانكهای خازنی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش مقدمه : از دیر باز، بكارگیری…

  • پایان نامه رابطه بین هوش هیجانی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان پزشکی ادبیات و عمران

    پایان نامه رابطه بین هوش هیجانی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان پزشکی ادبیات و عمران,دانشجویان پزشکی ادبیات و عمران,رابطه بین هوش هیجانی با سبک دلبستگی دانلود فایل [4]

  • تحقیق اهدای گامت و جنین در حقوق جزا و حقوق مدنی

    تحقیق اهدای گامت و جنین در حقوق جزا و حقوق مدنی دانلود فایل تحقیق اهدای گامت و جنین در حقوق جزا و حقوق مدنی الف) اهدای گامت و حقوق جزا مسئله ای كه در دیدگاه حقوق جزا مطرح می باشد،…

  • ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استراتژی های اکتساب تکنولوژی

    ادبیات نظری استراتژی های اکتساب تکنولوژی,ادبیات نظری وپیشینه پژوهش,ادبیات نظری وپیشینه پژوهش استراتژی های اکتساب تکنولوژی,استراتژی های اکتساب تکنولوژی,پیشینه پژوهش استراتژی های اکتساب تکنولوژی دانلود فایل جزئیات: توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)…

  • پایان نامه فرق اماره قانونی با فرض قانونی

    اماره قانونی,پایان نامه فرق اماره قانونی,پایان نامه فرق اماره قانونی با فرض قانونی,فرض قانونی دانلود فایل (شمس،همان)